Renault Scenic: Elektrische raam

Bouwjaar: 2004, Brandstof: LPG, Motorcode: 1.6

Dag allemaal,

Mijn vrouw heeft sinds kort een scenic 2 uit 2004. Wij hebben deze gekocht van een particulier met een defecte elektrische raam aan de bestuurderszijde. Ik heb inmiddels de 3 zekeringen geecontroleerd, de motor en deze zijn beide goed. Toen vd sloop andere kabels gehaald van de linkerdeur en het bedieningspaneel ook niets geholpen. De andere ramen vanuit dit paneel doen t gewoon.

Alle stekkers ingespoten met wd40 ook die in de dorpel maar nog steeds geen beweging in de motor te krijgen. Op de stekker naar de motor zit op 1 punt 12 volt dus dit zou toch goed moeten zijn??

Wie heeft nog tips voor mij!! Alvast bedankt.

Groet, Ben Salah

Ben Salah

Geplaatst door Ben Salah (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Scénic? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

Ramjod (0) PRO, 11 jaar geleden

Is het motortje/mechanisme niet defect dat komt het meeste voor

Ben Salah (0), 11 jaar geleden

Motor heb ik gecontroleerd in de andere deur en werkt gewoon..

Ramjod (0) PRO, 11 jaar geleden

Controleer eens zekeringen lv onder de bestuurders stoel.(lade even demonteren deze zit geklikt.
Zekeringen op upc gecontroleerd lv naast de accu.

jan5047 (0) PRO, 11 jaar geleden

als je nu eerst eens gaat meten, waar je wel spanning hebt want de boel lukraak vernieuwen is geen optie, spanning op schakelaar, spanning na de schakelaar, spanning bij de motor ??

ronny530 (0), 11 jaar geleden

Zonder dollen maar het raam plus mechanisme moet wel gangbaar zijn dus soepel open en dicht. Je kan je een slag in de rondte zoeken maar als het raam muurvast zit gaat die echt niet open.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.