Renault Megane: regelmatig dimlampen stuk

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9dci

regelmatig zijn mijn de lampen van de auto stuk. het begint altijd met de linker voorlamp. enkele weken later gaat ook de rechter eraan. ik let onderweg regelmatig op of ik meer renaults tegen kom die dit hebben. het kost een vermogen zo zachtjes aan.

harries

Geplaatst door harries (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Mégane? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

kaleido 1 (1595) PRO, 11 jaar geleden

Laadspanning controleren , wat is de kwaliteit van de lampen?

Hans4040 (305) PRO, 11 jaar geleden

De kwaliteit van de lampen is in dit geval niet relevant; niemand maakt lampen die maar een paar weken mee gaan...
Maar inderdaad, laadspanning controleren; kan aan de spanningsregelaar liggen.

kaleido 1 (1595) PRO, 11 jaar geleden

Een paar weken tussen elkaar maar hoelang na de vervanging , er zit wel degelijk verschil in de kwaliteit van lampen , het ene merk is het andere merk niet , gevoeligheid voor spanningspieken is verschillend.
Maar eerst maar eens meten onder verschillende toerentallen.

Mausx (0), 11 jaar geleden

En zeker ook zorgen dat de lampjes (glas) goed schoon zijn. niet met de vingers aanzitten want dan zijn ze ook snel stuk.

En inderdaad knappe lampjes kopen, zit zeker kwaliteitsverschil in.

martin goeman (0), 11 jaar geleden

Hallo Harries,
Even een vraag als je de auto start staan de lampen dan al aan??? probeer eens te starten zonder dat de lampen aan staan,en bij weg rijden dan pas aanschakelen!!! Dan heb je minder last van piekspaning!! neem met de kilometer stand eens op om de hoeveel km ze kapot gaan. bij mij schomelt het tussen de 8000/9000 km want je bedoelt neem ik aan bij enkele weken later dat dat de lampen er bv 4 maanden in zitten eerst rechts kapot gaat en dan 3 weken later de linker??

P. Kelder (0) PRO, 11 jaar geleden

Starten met lampen, of samen met een grote stroomverbruiker aan vang je juist de evt pieken op.
Monteer longlife lampen deze hebben een aanzienlijk langere levensduur.

Gr. paul

martin goeman (0), 11 jaar geleden

Nog even over de lampen het maakt bij mijn renault niet uit of ik dure of goedkope heb ze gaan allebij even snel kapot!!.

bij mijn renault geen piek spanning gevonden maar mijn lampen blijven langer heel nadat ik ze aanschakel bij wegrijden.

Ook worden de lampen naar mijn mening niet te warm omdat dat niet aan de lampen te zien is.wel denk ik bij stil staan dat de lampen niet snel hun warmte kwijt kunnen.
MVG Martin

Heino4267 (215), 11 jaar geleden

Het gaat er met name om dat je bij het monteren van de nieuwe lamp voor zorgt dat er geen (huid)vet op de lamp komt: dan zijn ze zo kapot.
Voor de zekerheid:
- Ook het "dichtflikkeren" van de motorkap zorgt vaak voor defecte lampen door te grote trillingen.
- Zitten de koplampunits normaal en goed vast? (omdat ze dan minder trillen onder het rijden ...)

harries (0), 11 jaar geleden

regelmatig zijn mijn de lampen van de auto stuk. het begint altijd met de linker voorlamp. enkele weken later gaat ook de rechter eraan. ik let onderweg regelmatig op of ik meer renaults tegen kom die dit hebben. het kost een vermogen zo zachtjes aan. een ander probleem is misschien dat er in het afdekkapje een soort spons in hoort te zitten. deze zit er niet meer in. volgens mij geeft dit wat druk op de stekker en veroorzaakt minder trillingen. van welk materiaal is dit sponsje. het moet vlgens mij wel tegen warmte kunnen.

Ramjod (0) PRO, 11 jaar geleden

H7 longlife monteren

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.