Renault Megane: km per uur gaan niet meer

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Dag mensen.

mijn renault megane geeft geen km/h aan.
Dit is voor mij best lastig want mijn dorp sta vol met vogelkastjes :) .
In het begin had hij af en toe uitvallen maar nu is hij volledig plat gaan liggen ( slaapwel zij hij )
kan iemand mij zeggen hoe deze is aan gesloten of/en waar deze defect gaan of dergerlijk!

groeten stijn.

alvast bedankt voor de antwoorden

renault-1997

Geplaatst door renault-1997 (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Mégane? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

14 Reacties

kaleido 1 (945) PRO, 11 jaar geleden

Als het goed is zit er een elektronische gever op je versnellingsbak , die vermoedelijk defect is.

abc (0) PRO, 11 jaar geleden

of een slecht contact in de witte stekker langs de accu

renault-1997 (0), 11 jaar geleden

beste ik vindt namelijk geen witte stekker rond mijn accu ( deze zit rechts aan mijn raam).
Waar zou deze dan juist bevinden onder motorkap of juist binnen ???

renault-1997 (0), 11 jaar geleden

[quote=kaleido 1]Als het goed is zit er een elektronische gever op je versnellingsbak , die vermoedelijk defect is.[/quote]
heb gisteren ook eventjes gemeten met meter volgens auto data.
de waardes die ik aan mijn sensor krijg zijn ongeveer het normale ( 99% de juiste waarde.)
ben namelijk wel van plan een nieuwe te bestellen.
dank u alvast

Ramjod (0) PRO, 11 jaar geleden

Naast de accu onder de paravaan zit een zwarte box daar zit de stekker in en diverse zekeringen.

renault-1997 (0), 11 jaar geleden

mijn zekeringen van mijn motor zitten links vooraan. bedoel je deze box ?

abc (0) PRO, 11 jaar geleden

nee langs de accu zit ook een zwarte doos met zekeringen,hierin zit een witte stekker ,deze is waarschijnlijk groen uitgeslagen

renault-1997 (0), 11 jaar geleden

ondertussen sensor vervangen.
nu gaat hij alleen op en neer met momenten soms geeft hij normaal aan soms niet heb al geprobeerd met verbruikers maar heeft geen nut.
morgen gaan ik zien ( zoeken) achter de zwarte doos met witte stekker.

jullie zijn alvast bedankt.
mijn gedacht is wel dat de sensor kapot is gegaan door het een of ander

renault-1997 (0), 11 jaar geleden

dag iedereen,
na eventjes zoeken zat inderdaad een zwart doosje tegen het spatbord aan de accu dit eventjes open gemaakt.
inderdaad witte stekker vol corrosie.
nu allemaal door verbonden met speciale stekkers. nu geeft hij de juiste waarde aan alleen schomelt hij . (bv. je rijdt 70 dan springt hij soms van 65 naar 70 of 75 naar 70 enzo. )

maar voor de rest is het opgelost allemaal bedankt!

Ramjod (0) PRO, 11 jaar geleden

Probleem zit in het paneel zelf.
Kun je laten repareren bij Verotronics.

renault-1997 (0), 11 jaar geleden

beste dat waar ik ook ondertussen aan het denken.
nu ik gisteren de conector heb weg gesmeten en alle draden heb gerepareerd doet hij vrij normaal.
alleen als het snachts geregend heeft doet hij de eerste km raar als ik dan vinnig optrek gaat mijn teller de lucht in.

nu een vraagje komt dit veel voor dat het het paneel zelf is.
en wat is zo de prijs van het repareren van het paneel?

Ramjod (0) PRO, 11 jaar geleden

Het komt wel eens voor.
Als je zeker bent dat de bedrading en stekkers goed zijn blijft er niets anders over.

Probeer volgende eens maak eens een extra massa draad op de zwarte draad van je sensor op de bak.

renault-1997 (0), 11 jaar geleden

de zwarte draad heeft niets geholpen dus denk mijn bord.

Ramjod (0) PRO, 11 jaar geleden

Je kunt nog de gele draad een extra schakelplus geven en proberen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.