Renault Kangoo: Auto valt stil en doet niks meer, na 3 minuten alles weer normaa

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Onze renault kangoo is de afgelopen jaren zo'n 5 keer helemaal uit gevallen.

Het gaat als volgt, door verkeerd schakelen (koppeling te snel op laten komen) valt de motor helemaal uit. De auto is daarna helemaal dood echter de ramen kan bv nog wel bedienen. Als je probeert te starten doet start motor helemaal niks. Na ca 3 minuten wachten en auto paar keer aan en uit zetten mbv de sleutel is alles weer normaal.

Afgelopen week stond mijn vrouw zo in de file fijn vast op de linkerbaan op de A9, tijd om nu toch maar eens te gaan zoeken wat het probleem is. Klacht loopt al jaren en gebeurd hooguit 2 keer per jaar, steeds bij te snel laten opkomen van de koppeling.

Het lijkt een soort beveiliging ofzo. Bobine en startmotor zijn in het verleden vanwege andere klachten al vervangen.

mako724

Geplaatst door mako724 (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Kangoo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

Ramjod (0) PRO, 11 jaar geleden

Controleer eens de massa kabel lv achter de wielkuip vanaf chassis naar versnellingsbak.
Deze wil wel eens wegrotten of een te hoge weerstand geven.

mako724 (0), 11 jaar geleden

Dat is een mooie tip, ik vroeg me alleen of er dan wel een verklaring is voor de lampen en radio die het wel doen maar de startmotor totaal niet. Ga morgen eens met een lamp onder de auto liggen kijken of ik iets kan vinden.

Hans4040 (310) PRO, 11 jaar geleden

Massa naar de motor controleren bedoeld Ramjod.
Lampen en radio krijgen hun massa van een andere plek

Heino4267 (215), 11 jaar geleden

Of je verbindt (tijdens het niet willen starten) met één startkabel (bv. de zwarte) het motorblok met een blank deel van de carrosserie. Als de auto dan wel wil starten, is de massakabel tussen motor/versnellingsbak en de carrosserie niet in orde. Die moet je dan nakijken.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Kangoo of stel zelf een nieuwe vraag.