Renault Espace: Espace IV: motor uitbouwen, langs waar?

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.2 Cdi

Langs waar haal ik het complete motorblok van een 2.2 Cdi Espace 4 van 2005 het best uit de auto? Langs boven zal dit al helemaal niet lukken vrees ik, maar blijft dan nog langs voor of langs onder. Bouw ik het best het subframe mee uit, of kan dit blijven zitten? Moet het front gedemonteerd of niet? Ik beschik over een put en een giraffe (motorhefkraan), een paar stevig rolkrikken, maar geen brug.
Nog 'speciallekes' waar ik moet rekening mee houden?
Bijkomende vraag: gezien de slechte reputatie van dit blok, heeft het dan zin om voor een gebruikt exemplaar uit te kijken, of ga ik maar beter meteen voor een revisie-blok?

LOMAX

Geplaatst door LOMAX (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Espace? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

abc (0) PRO, 11 jaar geleden

front demonteren dan kan ie er naar voor uit.
subframe kan blijven zitten,beter een revisie dan een gebruikte want daar heb je vaak de geschiedenis niet van

LOMAX (0), 11 jaar geleden

Bedankt voor de info, volgende week begin ik eraan.
Eerst even de motorcode vinden, want dat is blijkbaar belangrijk voor het vinden van het juiste revisie-blok.

Safrane10698 (0), 11 jaar geleden

Ja en opletten dat hij uit een espace komt. Want dit blok word ook in andere renaults gebruiks maar is dan anders. Zoals de watergekoelde dynamo dat hebben die andere niet.

LOMAX (0), 11 jaar geleden

Ik veronderstel dat een revisie een kaal blok is, waar ik al die spullen moet op overbouwen. Ik zal er in elk geval goed op letten, anders wordt het een verhaal zonder einde...

LOMAX (0), 11 jaar geleden

Voorkant auto is eraf, cardans eruit, alle aansluitingen los (hoop ik maar, het zijn er echt wel veel bij zo'n Espace), nu nog motorophanging losmaken en dan moet ie eruit.
Bovenop de motor zitten drie hef-ogen, 1 rechtsachter, en twee vooraan links en rechts. Het oog aan de versnellingsbakzijde, voorkant blok, zit echter maar met twee mini-schoefjes in de kop gedraaid (het oog waar ook de metalen buis naar de intercooler op bevestigd is). Kan ik het blok ongestraft aan die drie ogen opheffen, of blijf ik best van het oog met de kleine schroefjes af?

LOMAX (0), 11 jaar geleden

Revisieblok zit er intussen in, kale rompmotor van een Laguna blijkt identiek te zijn. Alle oude Espace-componenten overgebouwd, hefoog rechtsvoor en linksachter gebruikt, blijkt sterk genoeg. abc en safrane, bedankt voor het helpen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Espace of stel zelf een nieuwe vraag.