Audi 100: audi 100 '83 2.0 diesel brandstofpomp ontluchten.

Bouwjaar: 1983, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2000cc

hallo,

vanmorgen wou mijn audi niet aanslaan, normaal is een tik aan de sleutel genoeg.
wel waren de retourleidingen soppig en die heb ik nu vervangen.

maar hoe krijg ik de brandstofpomp ontlucht?
en ik kan nergens een brandstoffilter vinden?....
waar zit dat ding?

alvast bedankt voor het meedenken!

sjoemie

Geplaatst door sjoemie (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi 100? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

Punt (35) PRO, 11 jaar geleden

Als je die retourleidinkjes hebt vervangen is ontluchten niet nodig . ! Filter ??? leidingen volgen dan kom je deze tegen . VW doet ze vaak achter een koplamp . Mocht de pomp wel lucht hebben gehapt .....even wat lucht in de vulmond van de tank blazen en banjo aan de zijkant van de pomp lossen en zoveel druk geven dat er een luchtloze stroom vloeistof uit de banjo komt . Lang doorstarten vindt die startmotor maar niets.
Succes.

sjoemie (0), 11 jaar geleden

okay! bedankt, ik ga zo ff weer proberen!

sjoemie (0), 11 jaar geleden

ik heb de auto gesleept, net zo lang tot hij weer aansprong.
de oorzaak is een lekkende brandstofpomp. deze lekt op de uitgaande as die draait als je gas geeft.

zit er nu een revisie aan te komen? (duur!!!) of is het "slechts" een keerring die zelf te vervangen is?

Punt (35) PRO, 11 jaar geleden

Gewoon keerring vervangen , maar zorg dat je de as niet beschadigt. Klein gaatje boren en met een parkertje de ring er uit hevelen. Wiel zit met een spie dus appeltje eitje. Moer 40 nm .! Succes.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi 100 of stel zelf een nieuwe vraag.