Renault Megane: kofferbak renault megane cabrio 1.6 wil niet meer open.

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine

Hallo,
Ik heb een renault megane 1.6 cabrio.
Nou wil mijn kofferbak alleen niet meer open.
Het lijkt net of hij klemt. heb er al wd40 in en tussen gespoten op het slot en tussen alle kieren. Kan ook geen knop vinden (net zoals de motorkap open moet). Zekeringen nakekeken grotendeels maar heb geen beschrijving waar ik naar moet kijken en ook geen handleiding bij de auto.
De centrale deurvergrendeling maakt hem normaal gesproken open. maar dat doet hij nu niet meer en met de sleutel ook niet.
Momenteel rijd ik op de noodcode ipv het kliksysteem met het ir- lampje. Zou het daar aan liggen?
Maar dit doe ik al 2 weken en heb vorige week nog ( met enige moeite) de kofferbak open kunnen krijgen.
Help??
Hoe kan ik de bak open krijgen zonder dat het mega veel gaat kosten?
Want het is elke keer wat met de sleutels,electronica, sloten etcetera. En bij renault word je van t kastje naar de muur gestuurd. Sleutel is al een keer ingelezen dit jaar en ook een andere ontvanger erin. Maar help help wat kan ik hiermee?

mvg sigrid

scholt88

Geplaatst door scholt88 (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Mégane? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

Ramjod (0) PRO, 11 jaar geleden

Onder de alarmlichtschakelaar zit een schakelaar portiersloten daar kan men alle deuren mee openen

Megane20 (0), 11 jaar geleden

Ik heb er bij mijn Twingo (bj.2000) ook last van gehad. Eerst deed het slot niet meer mee met de centrale deurvergrendeling maar was wel te ontgrendelen met de sleutel. Later draaide de sleutel ook niet meer. Ik heb toen het elektromotortje vervangen omdat het vast was gaan zitten. Toen werkte alles weer normaal.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.