Renault Grand Espace: Luchtvering zakt tijdens rijden

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 3,0 aut

De auto zakt tijdens het rijden , er zit op de achteras een hevel die dat door moet geven , denk dat het dat is maar ik kan het zelf niet maken en heb het geld er niet voor om het in een garage te laten maken. De balgen zijn nieuw en de pomp is nieuw , dus iets anders kan het niet zijn. Hulp gevraagd.

ferrariking

Geplaatst door ferrariking (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Espace? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

Hans4040 (300) PRO, 11 jaar geleden

[quote=ferrariking]ik kan het zelf niet maken en heb het geld er niet voor om het in een garage te laten maken.
Hulp gevraagd[/quote]
Het is wel de bedoeling dat je het zelf doet; aanbieden van werk is niet toegestaan.

ferrariking (0), 11 jaar geleden

het is ook de bedoeling dat ik het zelf ga maken , echter , ik heb hier nog nooit mee gewerkt dus vraag hulp van mensen die hier ervaring mee hebben. Als ik weet hoe ik het moet aanpakken kan ik het zelf.

Hans4040 (300) PRO, 11 jaar geleden

oke...
Zit de hevel op de achteras niet los?

ferrariking (0), 11 jaar geleden

voor zo ver ik kan zien niet , wel wat speling. Maar ja , hoe weet ik of het te verhelpen is , en kan ik het desnoods schrper instellen met een moertje of zo... ik ben geen automonteur maar 1 + 1 = 2 en als alles vervangen is wat zoiets kan veroorzaken is dit de laatste link die eventueel kapot kan zijn , ik heb al 2600 euro moeten investeren in het euvel , ben het nu een beetje erg zat ..

Ramjod (0) PRO, 11 jaar geleden

Wanneer het origineel a fabriek is kan men het systeem uitlezen.

ferrariking (0), 11 jaar geleden

sorry , maar het systeem was op gebied van de luchtvering niet uit te lezen , ze zagen niet eens dat er op een gegeven moment een zekering was doorgebrand , dat zag ik en heb meteen een nieuwe ingezet.... dat was nadat er een nieuwe pomp was gemonteerd.

Heino4267 (200), 11 jaar geleden

Was dat bij een officiële Renault dealer?

Vreemd verhaal: voor xxxx Euro repareren, het euvel niet opgelost hebben en jou ermee door laten rijden.
Ik zou zeggen: terug naar de garage! Moet opgelost worden!

ferrariking (0), 11 jaar geleden

ja , was allemaal bij 1 Renault dealer ,
De eerste reparatie in Spanje toen alles begon ,XXX euro voor reparatie en plaatsen van 1 blaasbalg met uitlezen van boordcomputer , duur ? JAAAA , maar wat moet je in Spanje ?
De tweede reparatie was een andere blaasbalg met weer uitlezing , XXX euro..... bij Renault dealer
De derde reparatie , een nieuwe pomp , voor XXX euro bij een beun , goedkoopste die ik maar kon vinden , supergoedkoop , maar wel goed , echter snapte hij niet waarom hij het niet deed , hij deed er een tijdelijke nippel op zodat ik bij benzinepomp zelf de balgen kon oppompen.... Bij thuiskomst zelf onder de auto gelegen , alles nagekeken en erachter gekomen dat de zekering door was gebrand , na vervanging deed hij het.
Maar tijdens het rijden zakte de auto alweer... dus bij renaultdealer WEER later uitlezen , XXX euro , konden niks vinden en dus monteurkosten niet meegerekent , goh wat een meevaller ;-)
Snapt iedereen NU wat er allemaal is gebeurd en dat ik echt wel hulp kan gebruiken vooral nu we weer naar Spanje willen volgende week ?
Nu ga ik morgen weer de nippel erop zetten zodat ik het weer kan oppompen bij lage stand tijdens het rijden , ik moet daarvoor een gaatje maken in chassis waar ik dan een luchtleiding door laat gaan naar binnen waar ik een pompje voor heb gekocht....Prijs van dat KUTslangetje :XXXeuro , omdat ze het alleen leveren compleet , dus hele lengte , van bijna 4 meter.
HULP gezocht dus... of iemand dit verhaal nou wel of niet geloofd , het is WAAR.

ferrariking (0), 11 jaar geleden

Bedankt voor de tekeningen.
Ik ben er nu achter gekomen dat het niet de leidingen zijn , heb alles met zeepsop afgespoeld.
Het geval is nu dit : als ik sleutel in contact steek worden de balgen opgepompt.... echter na een tijdje rijden zakt hij weer en pompt hem niet meer op.
Wat dus het geval is : standaard in de boordcomputer staat dat na contact de auto moet worden opgepompt... echter tijdens het rijden krijgt de BC geen signaal meer van het metalen armpje dat de auto zakt.
De garage kan niet in het systeem van de luchtvering kijken , dus ik ben eigenlijk gedwongen om alles nieuw te komen , duizende euro's dus.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Espace of stel zelf een nieuwe vraag.