Seat 0: Zware koppeling na vervangen koppelingskabel

Brandstof: LPG, Motorcode: 1.4

Hallo mensen,

Stond gister met een probleem, namelijk me koppelingskabel was bij het pendaal afgebroken tijdens het rijden.
Ik hem dus in z'n 2 gezet starten en naar huis gereden.
Vanochtend even gebeld en er was een bedrijf dat hem wel even kon maken, vervolgens gebracht en kon hem een paar uur later ophalen.
Bij het ophalen kreeg ik opeens te horen dat de kabel wel eens heel snel weer zou kunnen breken omdat de koppeling heel erg zwaar gaat.
Dat was natuurlijk het laatste dat ik wilde horen, want voor dit euvel koppelde de auto als een zonnetje, nu moet ik veel kracht en moeite doen om te schakelen.
Mijn vraag is kan het zomaar zijn dat de drukgroep of iets kapot is gegaan door het breken van de koppelingskabel? of zou de fout heel erg goed bij het bedrijf of de nieuwe kabel kunnen liggen?
Kan het namelijk bijna niet geloven dat de drukgroep of koppeling zo 1 2 3 kapot is door een gebroken kabel....

Wesley

wesley91

Geplaatst door wesley91 (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Seat 0? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

autobedrijfmuis (0) PRO, 11 jaar geleden

waarschinlijk heeft de garage een imitatie kabel gebruikt probeer het met een orginele

groet rene

wesley91 (0), 10 jaar geleden

Oorzaak was waarschijnlijk de bak, de druklager was eruit geschoten waardoor de kabel was gebroken.

Ralf_Jensen (0) PRO, 10 jaar geleden

"Was waarschijnlijk.... " dus het is nog niet opgelost? Wordt hier de bak vervangen? Heeft toch niet direct te maken met de kabel.

wesley91 (0), 10 jaar geleden

Heb er zo mee door gereden, de kabel heeft het wel gehouden maar de bak niet en de auto is inmiddels gesloopt. De drukgroep was er waarschijnlijk uitgeschoten terwijl ik de koppeling indrukte waardoor de kabel een klap kreeg en brak. Hierna nieuwe kabel erin gezet en zo paar maanden doorgereden met zeer zware koppeling waarna uiteindelijk de versnellingsbaklager ook door gesleten was en hij bijna helemaal niet meer reed.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat 0 of stel zelf een nieuwe vraag.