Renault Scenic: Scenic hikt bij inschakelen climate control

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.5 dci

Sinds kort heb ik een vervelend probleem met mijn Renault Scenic 1.5 2005. Indien de climate control aanstaat voelt het alsof de auto een heel klein beetje inhoudt/schokt/hikt. Je merkt het met name als je een constante snelheid rijdt. Snelheid valt niet terug, zie ook het aantal toeren niet afnemen, maar je merkt/voelt het wel. Zeker als je op de cruisecontrol rijdt is dit merkbaar. Hij doet het niet continue maar zo nu en dan. Als ik de airco uitzet heb ik geen probleem. Heb laatst wel de druksensor van de airco en kort daarvoor de EGR-klep laten vervangen maar ga er niet vanuit dat dit er mee te maken heeft. hij is over een maand wel weer aan een grote beurt toe. Enig idee wat de oorzaak hiervoor is?

Sjors81

Geplaatst door Sjors81 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Scénic? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

primera p11 (0), 11 jaar geleden

Dat is volkomen normaal,een airco vraagt behoorlijk wat vermogen en dat voel je.

TheoStek (0) PRO, 11 jaar geleden

Als je de omschrijving van je probleem nooit eerder hebt ervaren, is het niet normaal.
Airco vraagt i.d.d. vermogen van de motor maar dat is bijna niet merkbaar met compressors die een variabel slagvolume hebben, tegenover compressors met een vast slagvolume die volledig 100% capaciteit nemen/leveren.

Een controle van het systeem is mijn advies, er kan te weinig koudemiddel in zitten en krijgt de compressor flink wat te verduren.

primera p11 (0), 11 jaar geleden

Ik zie dat het een diesel is,daar zou je het niet zo erg moeten voelen.
Daar heeft Theo wel gelijk in.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.