Renault Espace: Stuurslot Espace 2005: zonder accu?

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.2 Dci

Het stuurslot bij de 2005 Espace werkt electrisch, via de contact-kaart. Kaart insteken, stuur ontgrendelt, kaart uittrekken, stuur vergrendelt. Hoe moet het nu als ik de accu wil uitbouwen (motor moet eruit, vandaar), zit ik dan vast aan een vergrendeld stuur, of is er een manier om dit te by-passen?

LOMAX

Geplaatst door LOMAX (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Espace? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

Ramjod (0) PRO, 11 jaar geleden

Kaart in lezer stoppen dan is stuurslot eraf daarna accu losnemen met kaart nog in de lezer..

Safrane10698 (0), 11 jaar geleden

Als je navigatie hebt kan dit volgens mij niet. Deze wil dan daarna niet meer opstarten.

LOMAX (0), 11 jaar geleden

Navigatie zit er niet in, kan dus ook niet stuk gaan. Maar accu afkoppelen met alle toeters en bellen nog aan, met kaart erin, is dat niet gevaarlijk voor electronica? Er hangt wel een sticker in het motorcompartiment "accu niet afkoppelen met draaiende motor". Zolang ik dat dus niet doe, loop ik geen al te groot risico?

LOMAX (0), 11 jaar geleden

Heb bovenstaande procedure enkele weken geleden toegepast, stuurslot blijft er idd af. Bij weer aankoppelen van de accu werkt alles terug normaal, oef! Volgens het handboek moet dit namelijk met diagnosetoestel uitgevoerd worden. Bedankt voor de tip.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Espace of stel zelf een nieuwe vraag.