Renault Laguna: Melding "markeringslicht defect"

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0

Alweer enkele maanden geleden gaf de boordcomputer de melding "markeringslicht defect" Ik kijken en inderdaad aan de voorzijde van de auto was een markeringslicht (stadslicht) kapot. Lampje vervangen en klaar is kees. Alleen.......die boordcomputer heeft nog steeds niet door dat dit lampje inmiddels vervangen is want bij inschakelen van de verlichting geeft hij nog steeds dezelfde melding. Verlichting is zeker weten in orde.

Al geprobeerd om de accu polen los te halen om te zien of dit er voor zorgt dat de boordcomputer weer "gewoon"werkt op dit punt, maar helaas. Wie heeft er een oplossing voor dit probleem behalve dan "dit gedeelte van de boordcomputer door de dealer uit laten schakelen".

Pedro_K

Geplaatst door Pedro_K (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Laguna? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

Safrane10698 (0), 11 jaar geleden

De auto meet het verbruik van de electra. Heb je wel juiste vermogen erin gestoken? En led kan ook niet.

Pedro_K (0), 11 jaar geleden

Het juiste vermogen, hmm dat zou ik nog eens na kunnen kijken. Dacht altijd dat het vermogen bij 1 specifiek type lampje altijd hezelfde zou zijn. Een ledlamp is het zeker niet.

Kan ik het juiste vermogen van het lampje ergens opzoeken? Het oude kapotte lampje is allang weg natuurlijk.

Safrane10698 (0), 11 jaar geleden

Zo durf ik echt niet te zeggen uit mijn hoofd

Hans4040 (290) PRO, 11 jaar geleden

Pedro, citeren is niet nodig; gewoon direct antwoorden volstaat.

Moderator Problemcar.

Ramjod (0) PRO, 11 jaar geleden

Stadslichten en kentekenlichten controleren daar moet 12V/5W inzitten.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.