Renault Modus: Rattelend geluid bij het sarten

Bouwjaar: 2005, Brandstof: LPG, Motorcode: 1.6 16v

Allen,

Hierbij een omschrijving van mijn klacht.

Als ik s'ochtends de auto start klinkt er (niet altijd) een hard ratelend geluid en wil de auto soms erg moeilijk aanslaan.
Ik heb dit probleem na gevraagd bij de dealer en deze zeiden dat de nokkenas versteller vervangen moest worden.

Inmiddels is de nokkenas versteller, de distributieset en de waterpomp vervangen.

Maar het ratelend geluid is nog niet weg.
Weet iemand wat het zou kunnen zijn

Groet,

Versteegh

versteegh

Geplaatst door versteegh (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Modus? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

rebel57 (0), 11 jaar geleden

Lijkt of er een hydraulische kleplifter(s) de geest heeft gegeven.

versteegh (0), 11 jaar geleden

[quote=rebel57]Lijkt of er een hydraulische kleplifter(s) de geest heeft gegeven.[/quote]
Hoi Rebel57, wat voor symptomen zijn er dan nog meer te horen

Ramjod (0) PRO, 11 jaar geleden

99% variable nokkenastandwiel defect distributie.
Deze loopt dan leeg waardoor bij de eerste start deze eerst gevuld moet worden met olie.

versteegh (0), 11 jaar geleden

[quote=Ramjod]99% variable nokkenastandwiel defect distributie.
Deze loopt dan leeg waardoor bij de eerste start deze eerst gevuld moet worden met olie.[/quote]
Hoi Ramjod, Als de distributie vervangen is wordt toch de hele set vervangen incl tandwielen???
of is dit een ander tandwiel wat niet automatisch wordt vervangen

Ramjod (0) PRO, 11 jaar geleden

Dat tandwiel hoort niet bij het distributie set.
Dat wordt alleen vervangen wanneer het geluid maakt of andere evt problemen zouden zijn.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Modus of stel zelf een nieuwe vraag.