Renault Megane: Megane 2011 maakt ratelend geluid en heeft variabel toerental

Bouwjaar: 2011, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.5dCi 110 pk

Hallo,

Ik heb het volgende aan de hand met mijn Megane Grandtour (estate) 1.5 dCi 110 pk met 14000 op de teller.

Als ik hem 's morgens start dan loopt hij de eerste minuten met variabel toerental. Net of hij stationair aan het zoeken is. Als ik daarna aanrij dan krijg ik een ratelend/kletterend geluid vanuit rechts onder de motorkap. Zodra ik aan de 2500 toeren zit verdubbelt het geratel en voel ik weerstand bij het optrekken. Als ik in zijn vrij sta en de auto naar 2500 toeren laat gaan stopt hij bij 2500 toeren gaat dan weer zoeken van 2100 tot 2500 toeren een 30 sec tot een minuut en schiet dan in een keer door naar de 3000 of meer terwijl ik mn gas vasthoudt op 2500 toeren.

Ook bij het terugschakelen en daarna weer optrekken bokt de auto regelmatig, net of hij een keer een mist. En pas reed ik op de snelweg 120 op cruise control en toen voelde ik de auto een paar keer inhouden.

Ik ben al regelmatig bij de dealer teruggeweest en deze beweren dat het bij de type injector (verstuiver) zit, die maken nou eenmaal herrie.

Ook deze klachten herkennen ze niet en als ik hem binnenbreng voor controle vinden ze niets.

Kan iemand mij hier wat meer over vertellen? Of herkent iemand dit zodat ik dit tegen mijn dealer kan zeggen.

Alvast bedankt,

Als ik niet duidelijk ben geweest of iets moet toelichten vraag het meteen dan zal ik proberen het beter te formuleren.

petervs0

Geplaatst door petervs0 (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Mégane? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

oldford (0) PRO, 11 jaar geleden

Misschien eens een andere dealer proberen? Fabrieksgarantie heb je bij elke dealer.

Ramjod (0) PRO, 11 jaar geleden

Ratelen is het calibreren van de verstuivers dat doet bij iedere start.

Bij de dealer langs gaan voor een evt software update.
Wil niet zeggen dat het geluid weg is.
Volgens Renault NL hoort dat geluid zou is ook op cursussen zo gezegt.

Pjotr9136 (0), 11 jaar geleden

Neem eens contact op met de man van dit topic: http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.