Renault Laguna: Electrische spiegel gaat steeds terug

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: Ide 2.0 16v

Ik heb sinds 2 dagen een renault laguna ide 2.0 16v uit 2002 met allerlei extra opties enzo.

Nu loop ik tegen het probleem aan dat elke keer als de bestuurdersdeur open en dicht is geweest en in de tussentijd ook op slot is geweest dat wanneer ik de deur weer opentrek de electrische spiegel uit zijn eigen teruggaat naar hetzelfde punt , namelijk helemaal naar binnen en naar boven (eindpunt).
Nu geven ze bij de dealer aan dat het waarschijnlijk een kabelbreuk is ergens in de doorvoer van de deur, maar ik vind het te structureel en vreemd dat het alleen gebeurt als hij ook op slot is geweest, ik heb ook de functie om de spiegels electrisch naar binnen te klappen en als ik dat doe en vervolgens de auto op slot doe en weer open en start dan gaat de spiegel pas zijn eigen leven leiden als ik de spiegels weer heb opengeklapt.

Ik denk zelf aan een of andere geheugenfunctie , of een ?batterijtje? leeg ofzo ?
Misschien is het door iemand hier verklaarbaar ??

Alvast bedankt !

Andrevermaas

Geplaatst door Andrevermaas (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Laguna? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

Ramjod (0) PRO, 11 jaar geleden

Geheugen functie op linker stoel in stellen met de badge die jij gebruikt.

Andrevermaas (0), 11 jaar geleden

Sorry,
Maar je gaat iets te snel voor mij .
Bedoel je dat ik de stoel in moet stellen samen met de speigel ofzo ??
Alvast bedankt voor je antwoord !

Ramjod (0) PRO, 11 jaar geleden

Wanneer je electrische stoelen hebt met memory functie hoort daar ook de verstelling van de spiegels bij.

Men steldt alles in na wens en men drukt de memory knop voor een paar tellen.
Als het goed is worden de gegevens opgeslagen op de badge die in de kaartlezer zit.

Andrevermaas (0), 11 jaar geleden

Hoi Ramjod,
allereerst vriendelijk bedankt voor je snelle en goede reactie !
Ik moet zeggen dat ik sceptisch was over de gegeven oplossing omdat de spiegel al begon met verstellen bij het (na op slot te zijn geweest) openen van de deur
en niet na invoeren van de kaart.
Heb je instructies opgevolgd en getest,
en inderdaad de stoel gaat ook al bij het openen van de deur naar de opgeslagen stand maar de spiegel doet helemaal niets(bewust verkeerd gezet voor uitstappen) , bijkomend gaat door de memo functie de spiegel dus ook om een of andere reden niet terug naar de "nulstand" .
Dus al met al heb ik nog steeds het vermoeden dat er iets niet klopt maar door deze functie te gebruiken voorkom ik in ieder geval wel dat de spiegel teruggaat naar de "nulstand".
Ik wil je nogmaals vriendelijk bedanken voor de moeite!
Ik heb overigens nog wel een vraagje aan je , zou jij eens willen kijken naar mijn vraag "motorproblemen" laguna 2002
AZlvast bedankt !

Safrane10698 (0), 11 jaar geleden

Ik zit bovenstaande te lezen maar kom er even niet achter. Werkt het nou juist na het overnieuw opslaan van de stand van je spiegel? Zo nee, kan ik je misschien op weg helpen met het volgende:
Ik had de zelfde auto, en alles werkte juist, maar als ik nou de bestuurders deur niet volledig in het slot gooide, maar enkel in de eerste klik dan begonnen mijn spiegels vanzelf te bewegen. Dan moest ik de auo afsluiten en overnieuw openen waarna de spiegel weer terug ging naar de juiste instelling.

Ik heb er nooit problemen mee gehad, maar ik had als eerste verdachte wel een slecht werkende deurschakelaar in gedachte. Deze deurschakelaar zit in het slot, en sneuveld wel vaker. Maar de meeste laguna's hebben geen geheugen op de stoelen en dus ook niet deze storing.

Andrevermaas (0), 11 jaar geleden

Ik bedoelde te zeggen dat de spiegels volgens mij nog steeds niets naar behoren werken maar met de oplossing van ramjod ben ik wel van het grootste probleem af en blijven de spiegels gewoon staan zoals ik ze achterlaat.
Maar vriendelijk bedankt voor het meedenken.

Safrane10698 (0), 11 jaar geleden

Maar als ze nu blijven staan werkt het toch naar behoren?

Andrevermaas (0), 11 jaar geleden

Volgens mij niet want als ik de spiegels anders zet dan springen ze ook de volgende keer niet terug naar de geheugenstand.
Maar ik ben iig van het grootste probleem af !
Bedankt !

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.