Renault Laguna: Motorproblemen

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: Ide 2.0 16v

Ik heb sinds 2 dagen een laguna Ide 2.0 16v uit 2002.

Ik heb eigenlijk pas later begrepen dat de Ide motoren nogal voor wat problemen kunnen zorgen, volgens de kenners.
Ik ben vervolgens ook nieuwschierig naar wat meningen hier op het forum daarover en.
Wil ik graag weten of het mogelijk is om in de toekomst bij evt. problemen een ander niet Ide motorblok te laten plaatsen,
past dit ? Of is dit te simpel gedacht ??
Ik heb namelijk wel een adresje die dit voorheen voor weinig geld gedaan heeft met een andere auto.
Miscchien een 1.8 ?

Of is dit geen oplossing ??

Groetjes !

Andrevermaas

Geplaatst door Andrevermaas (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Laguna? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

ronny530 (0), 11 jaar geleden

Tja wat moet je doen, gewoon rijden en als de eerste symptomen van vervuiling zich voor doen inruilen voor een andere Laguna. Raar maar waar de 2.0 16v zonder IDE motor komt als zuinigste uit de bus. De 1.6 16v verbruikt meer brandstof.

Ramjod (0) PRO, 11 jaar geleden

Klopt inderdaad het zijn gevoelige motoren.
Diverse problemen.

Vervuiling van het inlaat circuit komt vaak voor.
Olie resten koeken zich vast op de klepzittingen waardoor de moor onregelmatig gaat lopen.
Benzine drukregelklep op inspuitbuis gaan regelmatig defect .
Injectoren willen ook wel eens vervuilt raken.

Om zomaar een normale inspuitmotor te monteren gaat niet lukken je moet dan kabelboom , rekeneenheid ECU ,uch , slotstuurkolom, badge kaarten hebben van desbetreffende auto.
En dan nog maar de vraag op de versn bak past.

In mijn ogen onbegonnen werk.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.