Renault Twingo: Twingo, onstekings probleem

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.2 58pk

Goede avond mede sleutelaars,

Net een twingo bij een bekende opgehaald, liep altijd al moeilijk maar kreeg hem straks helemaal niet meer lopend. Ik heb er even kort naar gekeken, motor gaat vlot rond maar slaat niet aan, heb bezine druk op de bezine rail, brandstofpomp werkt.
Even een losse bougie aan een kabel gehangen en geen vonk te zien.... had de losse bougie aan een goede kabel gehangen, 2 bougie kabels zijn aardig rot, ik ga dus sowieso de bougie kabels vervangen. Maar dit verklaard niet waarom ik helemaal geen vonk heb, bobine is wel nat van olie, gaan deze snel stuk? Zijn er nog andere voorwaarden voor de ontsteking? Krukas sensor, startonderbreker?
Dit is mijn eerste renault waar ik aan ga werken, ben er niet echt bekend mee.... ziet er allemaal niet heel degelijk uit moet ik zeggen..... dus als iemand tips heeft hoor ik ze graag, wil het ding het liefst morgen weer weg hebben haha.

Wouter

Jaydeem15209

Geplaatst door Jaydeem15209 (0) , lid sinds 21 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Twingo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

Ramjod (0) PRO, 11 jaar geleden

Bdp sensor op de bak?
Gaat je startvergrendeling ervan af?
Knippert er een rood ledje op je display tijdens starten?

Jaydeem15209 (0), 11 jaar geleden

Had een fout gemaakt, had de deur met de hand open gedraaid, en daarom was de start blokkering er niet af.... ahum. Hij loopt nu dus wel, het slechte lopen wordt idd veroorzaakt door de Bdp sensor, zodra ik die aanraak dan begint de motor slecht te lopen/ af te slaan.
Morgen ff nieuwe sensor halen en klaar.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Twingo of stel zelf een nieuwe vraag.