Renault Kangoo: gevolgen van een verkeerd gemonteerde multiriem?

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1500 dci

Enige weken geleden is bij mijn kangoo tijdens eenreguliere grote beurt ook de distributie vervangen.
Hiebij is een te breede multiriem gemonteerd die na enkele kilometers tussen de tandwielen kwam.
Auto raakte hierbij tevens van tijd.
Probleem opgelost door de garage.
Kort hierna een "geluid " tijdens het rijden.
Volgens garage een aandrijfas. Deze is vervangen. Of deze schade vertoonde konden ze me niet vertellen.
Nu een week geleden een hoop kabaal (ratelend geluid) als de moter loopt. een hoop kabaal.
Volgens de garage w.s. kapotte krukaslagers.

Nu is mijn vraag kan het laatste het gevolg zijn van de eerdere problemen met de verkeerde multiriem?

groet,
Jutterman1963

jutterman1963

Geplaatst door jutterman1963 (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Kangoo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

Ramjod (0) PRO, 11 jaar geleden

De lagers zijn bij de 1.5 dci bij sommige type code motor wel eens een probleem.

Kan zijn dat de kleppen de zuigers hebben geraakt waardoor er een lagerdrijfstang beschadigd kan raken.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Kangoo of stel zelf een nieuwe vraag.