Renault Scenic: Scenic start niet

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 dti

Ik heb een Scenic staan die al maanden niet meer is gestart. Diverse monteurs hebben eraan gewerkt en er is van alles vervangen maar hij start nog steeds niet. Krukas sensor, afsluiter, verstuivers zijn vervangen. Het opmerkelijke is dat ik de ECU niet kan uitlezen. Ik kan alle andere computers van de auto benaderen. Bij het benaderen van de ECU krijg ik de gegevens van de ECU, bij de volgende stap krijg ik communication error. Ik vermoed dat de ECU de geest heeft gegeven. Als ik de auto met startpilot probeer te starten loopt ie alleen op de startpilot en valt dan direct weer uit. Voordat dit gebeurde reed de auto gewoon, geen zwarte rookwolken of hoog verbruik. Ik hoop dat iemand of meerdere met mij mee kunnen denken om het probleem op te lossen.
- Heeft deze auto een opvoerpomp?
- Kan ik de computer buitenspel zetten door de afsluiter uit te schakelen waardoor de brandstof toevoer openstaat?

ptrustfull1

Geplaatst door ptrustfull1 (50) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Scénic? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

ptrustfull1 (50), 11 jaar geleden

ik ben inmiddels iets verder. uit de immobiliser krijg ik foutcode DF055. Op de computer gemeten, daar is op geen enkele kabel 12 volt te vinden met of zonder contact aan.
het is duidelijk dat de ecu niet gevoed wordt. er is mogelijk een kabel ergens onderbroken, enig idee welke kabel ik kan volgen

Ramjod (0) PRO, 11 jaar geleden

Heb je op de rekeneenheid inspuiting alle voedingen en massa's

Is de crashsensor nietomhoog gesprongen onder de motorruimte bij de accu in de buurt zit deze.

ptrustfull1 (50), 11 jaar geleden

vandaag weer een stuk verder maar de auto start nog niet. In de kabelboom die loopt van de accu naar de ecu vond ik 1 kabel die onderbroken was, dit is de kabel die het 2de relais van - (min) voorziet. de computer krijgt nu voeding en als ik het uitlees krijg ik "no fault data" de immobiliser geeft nog steeds "DF055" als fout. De startmotor loopt maar de auto slaat niet aan. de afsluiter krijgt bij contact aan een puls, verder niets. Ook de crashsensor nagemeten en die krijgt nu wel stroom.
Graag ideen over welke kabels ik kan nalopen, vermoedelijk ergens nog een onderbroken kabel

ptrustfull1 (50), 11 jaar geleden

De auto start. De groene kabel op pos 15 van de ecu die loopt naar de uch op pos 16 was ook onderbroken. De ECU geeft geen foutmelding maar de gloeispiraal blijft branden. Gaspedaal is ook dood. Heeft iemand daar een schema van

ptrustfull1 (50), 11 jaar geleden

De auto start nu en loopt prima stationair. De auto reageert absoluut niet op het gaspedaal. Als ik de ecu uitlees krijg ik "No fault". Het gloeispiraal brand ook niet. Soms brand het en krijg ik ook "No fault" Ik heb op de potmeter van de pedaal sensor gemeten en meet veranderende weerstand als ik het beweeg tijdens het meten. Als ik de datastream uitlees zie ik
computer supply voltage 0.0 v
pedal load 0%
pedal potentiometer voltage 0.0 v
pedal sensor supply voltage 0.0 v
wat zou mogelijk de oorzaak van dit probleem kunnen zijn?

Heino4267 (215), 11 jaar geleden

Onderbreking in de kabelboom naar het gaspedaal?

ptrustfull1 (50), 11 jaar geleden

de kabels vd kabelboom zijn nagelopen en zijn allemaal goed. er komt een nieuwe ecu in. vermoed dat tijdens de zoektocht hier en daar wat plussen en minnen elkaar gekruist hebben en de ecu is opgeblazen. de ecu opengemaakt en bleek een ic helemaal van de print af te zijn. wordt dus vervolgd

ptrustfull1 (50), 11 jaar geleden

Probleem opgelost, de computer was inderdaad overleden en natuurlijk de 2 kabelbreuken

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.