Fiat Punto: Fiat punto stottert bij gas geven

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.2 8V

Beste Forum leden,
Ik heb een Fiat punto bj 2000 1.2 8V deze stottert/hapert als je wat gas geeft.
Ook als de koelwater fan aanslaat begint de motor wat te stotteren omdat het toerental dan iets naar beneden gaat en weer omhoog geregeld word.
Als je snel gas geeft is het net of de motor verslikt even pruttelt maar gaat dan weer vlot verder in de toeren.
Stationair loopt de motor als een zonnetje.
Wat heb ik al gedaan; uitgelezen met Fiatecuscan geen foutcodes ! bougies werken goed kabels doorgemeten ok alle aansluitingen eraf gehaald en bekeken op corrosie is ok vacuüm slang bekeken ok.
Dus wat nu wie weet raad ?

M.v.g

Bert Ruedisueli

p029351

Geplaatst door p029351 (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Punto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

arjankempeneers (0) PRO, 11 jaar geleden

Kan ook zijn dat er toch een bougiekabel doorslaat. Dan meet je toch geen onderbreking, maar slaat de vonk over naar cilinderkop of iets dergelijks.Evt. in donker kijken of je het kan zien. Anders vervangen.

p029351 (0), 11 jaar geleden

Probleem opgelost: er lopen twee stekkers naar de twee bobine`s bij een daarvan loopt de gaskabel er overheen.
Deze schuurt op de bedrading van de bobine stekker die daar onder loopt ! gevolg bedrading door gesleten !
Remedie stukje rubberslang over de gaskabel gedaan en de stekkerbedrading van de bobine extra in getapet.
Fiat loopt weer zoals het hoort.

arjankempeneers (0) PRO, 11 jaar geleden

Zorg dan wel dat er geen vocht in de bedrading komt, anders gaat de kern corroderen.

p029351 (0), 11 jaar geleden

[quote=arjankempeneers]Zorg dan wel dat er geen vocht in de bedrading komt, anders gaat de kern corroderen.[/quote]
Ik had al geschreven dat ik de bedrading exter in getapet had; maar bedankt voor je berichten.

wtenbroeke (0), 11 jaar geleden

Punt 1.2-16v sporting 200.2
Auto stotterd heel erg bij koudstart,loopt op 2 of 3 cillinders.
Weet iemend een oplossing.

kaleido 1 (1610) PRO, 11 jaar geleden

Prima maar een plakbandje houd geen vocht/water tegen .
krimpkous gebruiken.

W. ten Broeke , even een eigen topic starten !!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.