Renault Clio: startmotor draait niet

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: dci

na een lange rit sloeg motor af doordat koppeling te snel op liet komen. hierna doet de startmotor niets meer.
accu is okay >> gemeten. lijkt iets electrisch ?? namelijk als ik het contact aanzet gaat het start onderbreker lampje uit en hierna begint hij voor te gloeien en dan gaat wel het accu lampje zwakker branden en een beetje te flikkeren. als ik de sleutel verder doordraai gebeurt er niets ..heel soms een iet of wat krakend geluidje. je hoort niet dat het start relais inkomt. accu polen zijn gecontroleerd en met een voltmeter gechecked of de spanning daalt en deze blijft constant.. heb ook de reserve sleutel geprobeerd.
als we hem aantrekken met andere auto start hij uiteaard meteen,. is dit een teken dat de startonderbreker okay is ???. .zit er nog een extra relais tussen startmotorrelais en accu ?? wie heeft er een idee waar ik het moet gaan zoekn. alvast heel veel dank.

math1

Geplaatst door math1 (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Clio? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

math1 (0), 11 jaar geleden

fout gevonden...was de aarding naar de motor. moet ergers onderbroken zijn met ohm meter bleek er geen verbinding te zijn tussen min pool accu via chassis en motor.
heb een dikke kabel van accu naar motor gelegd en probleem is opgelost.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.