Renault Scenic: Renault megane senic 2001 valt uit remmen schakelen of zomaar..

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Hallo
ik ben sind 27 juni de bezitter van de renault megane senic exspression.

In de eerste week dat ik hem had begon het al ..als ik terug schakelde van 4 naar 3 of van 3 naar 2 dan viel de motor uit
en begonnen alle lampjes van mijn boordcomputer tebranden plus stuurbekrachtiging weg en me remdruk..schrok me rot.
In de tunnel naar buiten was hij niet vooruit tebranden terwijl de motor wel wilde...parkeer garage naar boven in zn 1 in 2 trekt hij niet echt lekker
tenzij je plankgas geef..
Ik gebeld met de garage waar hij vandaan kwam ..moest langs komen en ze zouden hem uitlezen. Ben hem 2 dgn kwijt geweest.
Tijdens het uitlezen niks gevonden de verkoper heeft er zelf nog ingereden en er was niks aan de hand..
Ach mevrouwtje is ff wennen van een polo naar zo'n grote auto werd er gezegt... mmm ik heb 25 jaar me rijbewijs rij in elke auto die ze neerzetten
en in die 25 jaar nog nooit dit meegemaakt..
Maar affijn ik ging hem weer ophalen en kreeg het verhaal mee we hebben hem uitgelezen en niks gevonden een flesje ?? bij de benzine gedaan rij hem
zoveel mogenlijk leeg dat is voor het schoonbranden van de kleppen..
Ik heb een paar weken goed gereden hooguit dat hij 2x is uitgevallen waarvan ik me eigenlijk zelf de schuld gaf..
Nu komt het ik ga gisteren naar me werk en wat gebeurd er ja hoor.. tot 3x toe gebeurd het dat hij uitvalt terwijl ik maar 30 minuten van me werk woon
maar wel gebruik moet maken van een snelweg..scheet echt peuken..
Op me werk gelijk gebelt naar de garage...mm vreemd u heeft toch een paar weken geen last gehad en nu ineens 3 keer strangeeee..
ik zeg ja en je zoekt het maar uit tot aan de bodem dat lul verhaal dat ik moest wennen aan de auto vond ik al lariekoek ...

Want hij begon al gelijk als u wilt kunt u ook een andere gelijkwaardige auto uitzoeken..
Ik wil deze auto houden... nu zijn ze aan het kijken wat het zou kunnen zijn.. maar wat zou het kunnen zijn iemand een idee..???

Gr Ellen en alvast bedankt

Polovw

Geplaatst door Polovw (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Scénic? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

Polovw (0), 11 jaar geleden

Net de garaga aan de telefoon gehad helemaal uitgelezen op de hoofdcomputer en niks kunnen vinden :-( ... nu willen ze het toerental iets omhoog zetten..kijken of dat het is..
pffffffff word er hopeloos van...had beter me polo kunnen houden word hier nerveus van...

oldford (0) PRO, 11 jaar geleden

[quote=Polovw]Hallo
In de tunnel naar buiten was hij niet vooruit te branden terwijl de motor wel wilde[/quote]
Bedoel je daarmee dat de motor veel toeren maakte, maar de auto geen snelheid opbouwde?
Dan zou je koppeling ook slippen. Heeft overigens niets met uitvallen te maken.

Polovw (0), 11 jaar geleden

Hoi oldford.
Ik weet het niet..uur na me laatse bericht kon ik hem ophalen...volgens dealer waren de kleppen aardig vuil..zijn schoongemaakt
En ze hebben het toerental opgeschroeft..maar moet zeggen rijd nu relaxder..en maakt geen herrie en kwam de tunnel goed uit...dus het is kwestie van afwachten...heb nu de afspraak ook gemaakt gaat hij het weer doen kan ik een andere gelijkwaardige auto uitzoeken....thnx voor je meedenken!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.