Renault Laguna: Brandstofrelais

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1,8 16v

Hallo,
.
Onder het zachtjes rijden sloeg mijn motor af,ik rijd op gas. Ik wilde de motor weer starten en kreeg deze niet meer aan de praat.
Ik heb de ANWB erbij gehaald en hij constateerde dat de motor geen benzine kreeg. Alle zekeringen gecontroleerd alle goed.
Hij heeft nog een klap onder de benzinetank gegeven in de hoop dat het aan een slechte verbinding van de pomp lag.
Hij dacht dat de pomp stuk was en regelde vervoer naar mijn huis.
Ik ben verder aan het meten geweest en kom tot het volgende.
Mijn bezinepomp krijgt geen voeding. Als de pomp rechtstreeks 12 volt krijgt draait hij. Stekker op pomp geeft geen 12 v
Voor de zekerheid de veiligheids schakelaar ingedrukt maar geen resultaat.
Ik zie op een schema dat er een brandstofrelais tussenzit. Waar is deze gemonteerd?
Ik rijd op gas en bij de gascomputer zitten 3 relais gemonteerd. 1 apart en de andere 2 zijn gemonteerd onder een kapje
waar relais staat opgeschreven. Van alle heb ik het relail stuk voor stuk verwijderd en 30 met 87 verbonden ook dit gaf geen resultaat.
Alle zekeringen onder links onder dasboord gecontroleerd maar alles was heel.
Onder de zekeringen zag ik ook nog een aantal relais maar weet niet waar die voor dienen.
Wie weet raad.

Groet Rob

dirksenrj

Geplaatst door dirksenrj (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Laguna? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

Heino4267 (195), 11 jaar geleden

Als je de auto op contact zet, moet hij direct gedurende een seconde of zo 12 Volt krijgen.
Als hij zelfs dat niet doet, zit er een fout in de bedrading of in de gasinstallatie.
Eén van de 3 relais bij de gascomputer schakelt namelijk de benzine inspuiting uit bij overschakelen op gas. Als dat relais niet doorverbindt, krijg je de symptomen die jij beschrijft.

dirksenrj (0), 11 jaar geleden

Het bleek de hoofdzekering te zijn. Deze zit gemonteerd naast de accu tegen binnenkant spatboord in een kunstof doosje.
Bedankt voor het meedenken.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.