Renault Megane: richtingaanwijzers voor doen het niet meer

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.5 dci

Van mijn Megane Grand Tour 1.5dci, bj.2005 stopte van de week de richtingaanwijzer rechts voor ermee. In eerste instantie dacht ik dat het lampje stuk zou zijn. Maar die zelfde middag stopte links ook met werken. De richtingaanwijzers achter en zijkant werken wel gewoon (knipperen wel sneller. Gevolg van niet werken voorzijde).
Ik heb de lampen gecontrolleerd en deze zijn goed. voor zover ik ze weet te vinden heb ik alle zekeringen gecontrolleerd. (Links naast het stuur en links onder de motorkap).
Ook heb ik enige tijd de accu los gehad, maar dat hiel ook niet.

Is er iemand die dit probleem kent en een oplossing weet?

Met vriendelijke groet,
Kees

KBongers

Geplaatst door KBongers (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Mégane? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

suffie (0), 11 jaar geleden

Kijk even of er spanning op staat, en neem even mee een massapunt. (om te kijken of de massa wel goed contact maakt.) Controleer de bedrading naar de 'glitnoteur' (of hoe dat ding ook heet.) Want de fout zal wel vanaf de 'glitnoteur' naar de lampjes zitten. Helaas weet ik niet waar die zit want ik heb een ander type auto.

asx (0) PRO, 11 jaar geleden

kijk eens goed naar de contacten waarmee de lampen contact met de koplampunit maakt; oxidatie?
goed zuiver maken en kontakt spray doet wonderen

Heino4267 (200), 11 jaar geleden

(de naam is "Clignoteur"....)

KBongers (0), 11 jaar geleden

Het is opgelost.

Het bleek inderdaad aan het slechte contact van de fittingen te liggen.
En dat op 1 dag bijde kanten ermee gestopt zijn berust op pure toeval.

Bedankt voor jullie reacties.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.