Renault Scenic: Erge OLIE LEKKAGE SCENIC 1,6e 1998

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1,6e

Goedenavond

Ik heb een scenic van 1998 met 1,6e motorblok

Probleem is de erge olielekkage moet haast om de 2 weken wel 0,5 tot 1 liter olie eropgooien,

wij hebben ondekt dat de hele carterpan erg nat is van de olie zelfs verse olie en even onderin gekeken rondom de carterpanpakking zit volop met olie

mijn vraag is of het carterpanpakking kan zijn er zijn ook verhaaltjes over krukaskeering lekkages maar als die lek is zou ons niet lijken dat dan hele carterpan onder olie zit.

Hopelijk heb ik snel informatie van jullie


groetjes

BAS

sebaswijk

Geplaatst door sebaswijk (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Scénic? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

asx (0) PRO, 11 jaar geleden

reinigen en kijken

Ralf_Jensen (0) PRO, 11 jaar geleden

Precies, schoonmaken en dan starten en in de gaten houden. Je geeft het antwoordt zelf al.
Maak eens een fototje voor ons.
Succes

kaleido 1 (1325) PRO, 11 jaar geleden

Olielekkage via koppakking of kleppendekselpakking, eerst maar eens goed schoonspuiten want zo is er volgens mij niets tezien , ja alleen OVERAL olie.

Heino4267 (200), 11 jaar geleden

En bij het schoonspuiten de ontsteking en de dynamo goed beschermen met een afvalzak....

suffie (0), 11 jaar geleden

Is je oliefilter wel goed aangedraaid ?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.