Nissan Micra: C+C 1.6 ESP lamp brandt

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Defecte stuurbekrachtiging (C1606 en C1608) is verholpen met een gereviseerde stuurbekrachtigingsunit.
Volgens de leverancier zijn alle stuurbekrachtigingsunits voor Micra K12 hetzelfde.
Echter na montage van de nieuwe unit blijft na starten van de auto het ESP lampje ongeveer 30 seconden branden.
Dan gaat het lampje uit. Echter de stuurbekrachtigingsstoring (PS) gaat na langere tijd rijden ook weer aan en er is dan geen bekrachtiging meer.
Weer een andere (gereviseerd) gemonteerd en het ESP lampje blijft na de start weer 30 seconden branden. De storingscode C1158 is dan aanwezig.
Heeft iemend enig idee waar deze code voor staat en wat de reden van het blijven branden van het ESP lampje is?
Bij voorbaat dank voor jullie reacties.

Aktief

Geplaatst door Aktief (0) PRO , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Nissan Micra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

Nissanwielmonteur (0) PRO, 11 jaar geleden

In de service maunual van de Micra vind ik de code niet terug. Bij de Qashqai bijvoorbeeld ook niet. Dus hier tasten we in het duister.

Volgens Google zou het over de wielsensor lv gaan. Wat de wielsensoren bij het Esp doen hoef ik je denk ik niet uit te leggen.

Ik zie alleen nog niet de link tusen stuurbekrachtiging en wielsensoren.

Heb je overigens het middelpunt/rechtuitstand ingelezen??

Volgens mij zijn destuurhuizen inderdaad allemaal hetzelfde.

Aktief (0) PRO, 8 jaar geleden

Gereviseerde stuurbekrachtiging gemonteerd. Alles is nu in orde.

JEROEN5326 (0) PRO, 8 jaar geleden

Heren,

Let op de stuurhuizen van een C+C en een 'gewone' K12 zijn NIET het zelfde !! Ze lijken wel het zelfde maar er komen na enige tijd problemen mee.

Heb het zelf aan de hand gehad, werd pas opgelost, na twee NIET originele stuurhuizen, door ..... een origineel C+C stuurhuis !!

Gr. Jeroen

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Micra of stel zelf een nieuwe vraag.