Peugeot 406: Koelvin Peugeot 406 vervangen

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 16V

Kan bij een P406 benzine met airco (en dus dubbele koelvin, geen intercooler) het koelvinhuis als geheel worden vervangen zonder de bumper te demonteren? Bijvoorbeeld door de grille en het stalen balkje daar boven te verwijderen en het koelvinhuis naar boven er uit te tillen. Wie is ervaringsdeskundig?

Splinter

Geplaatst door Splinter (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 406? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

hobby-monteur (0), 11 jaar geleden

Dat gaat niet meevallen,ik heb zelf 1 fan vervangen,en daarvoor moest ik de 3 bevestigingsboutjes uitboren.
Ik heb gezien dat het huis waar de fan's inzitten onder de radiateur/condensor is geklemd,ik heb zelf niet geprobeerd om het geheel los te maken,mijns inziens was het minder werk om de fan zelf te vervangen,al zijn via het internet goedkopere sets te krijgen dan wat een losse fan bij de dealer kost,maar dat is een afweging.

Splinter (0), 10 jaar geleden

Het hele koelvinhuis met beide vinnen is vervangen door after market exemplaar. Kan slotje op.

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.