Mercedes-Benz C-Klasse: Koppelings pendaal zakt weg

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8

Als ik koppel is er geen probleem. Als ik de koppeling heel zacht een klein stukje indruk zakt het pendaal vanzelf naar de bodem en blijft daar zitten. Ik moet hem dan zelf omhoog trekken.
Nu wil die ook bijna niet meer in z`n versnelling.
Is dit een cilinder en kan ik dat zelf vervangen en zoja hoe?
Iemand dit probleem wel eens gehad?
Ik hoor het graag!

Bvd,

Hans.

hansspijkenisse

Geplaatst door hansspijkenisse (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz C-Klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

Punt (35) PRO, 11 jaar geleden

Als je geen vloeistoflekkage hebt is de cilinder bij het pedaal aan vervanging toe. Als je snel ontkoppelt werkt de afdichting op de zuiger wel maar langzaam getrapt werkt deze niet . Bij mercedes is het vervangen nooit moeilijk en zelfs de benodigde vrije slag is door een exenter in te stellen.
Succes.

Hans4040 (385) PRO, 11 jaar geleden

Zelf meegemaakt dat de koppeling op de bodem bleef liggen met een zeer hete motor (bergen rijden)
Wanneer de remvloeistof, welke ook gebruikt wordt voor de koppeling, oud is kan er vocht in de vloeistof zitten.
Als de motor erg heet is wordt dat vocht omgezet in lucht (koken) en lucht is samendrukbaar dus geen koppeling meer, want de koppelingscylinder zit op de versnellingsbak, dus tegen de motor aan.
Remvloeistof verversen en het probleem is al een heel eind opgelost.
Dat verversen moet trouwens elke 2 jaar, in bergachtige gebieden, zoals Duitsland en Oostenrijk doet men dat zelfs elk jaar.
Succes.

mvg.
Hans

hansspijkenisse (0), 11 jaar geleden

He nu ben ik aan het zoeken voor die cilinder hij kost ong. 35 a 40. Nu vind ik deze advertentie op marktplaats van W201 - 190 twee pendalen rem en koppeling voor maar E20- kan ik deze cilinder gebruiken voor mijn c180 uit 1994???? past dit???? wie weet het!!!

hansspijkenisse (0), 11 jaar geleden

Tevens bedankt voor alle reactie alvast!

hansspijkenisse (0), 11 jaar geleden

Omdat ik hem met 1 vinger in kan drukken en dit zo makkelijk gaat vertelde de mercedes dealer dat het waarschijnlijk de cillinder van het voetpendaal is!

Hans4040 (385) PRO, 11 jaar geleden

Volgens een aantal automaterialen leveranciers moet dat passen;
www.winparts.nl

hansspijkenisse (0), 11 jaar geleden

De cilinder onder mijn koppelingspendaal doet inderdaad lekken. Ik heb dus een hulpcilinder besteld. nou zal die morgen binnekomen bij mijn levrancier. Maar nu zegt ie dat de cilinder onder het pendaal waarschijnlijk de hoofdcilinder is maar hij weet het niet zeker. Mijn vraag aan jullie wie weet het wel zeker?

Hans4040 (385) PRO, 11 jaar geleden

De cylinder onder het pedaal is de hoofdcylinder en die op de versnellingsbak de hulpcylinder...(Master and Slave)

check

Beste antwoord, geplaatst door hansspijkenisse (0), 11 jaar geleden

Bedankt jongens! Het was inderdaad de hoofdcillinder onder het pendaal. Bedankt voor jullie hulp.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.