Fiat Cinquecento: ruitensproeier tankje

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine

Hallo vaklui, het volgende probleempje.De cingue. lekt ruitensproeier vloeistof.Ik heb eens gekeken onder de auto en zag dat er aan de onderkant van het tankje vloeistof lekte.De bodemplaat er af gehaald maar verder niets te zien.De volgende vraag .Als er iets nieuws in moet hoe krijg je het tankje verwijderd/vervangen? M.vr.gr.Rob

robbie01

Geplaatst door robbie01 (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Cinquecento? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

13 Reacties

moderator (0) PRO, 11 jaar geleden

Modderkuip onder het spatbord verwijderen. Eventueel ook de bumper. Zit maar met een paar schroeven vast.

kaleido 1 (1610) PRO, 11 jaar geleden

En dan kom je bij het doorgerotte pompje als je pech hebt .
Nieuw niet leverbaar , compleet met tank voor de prijs van veel euro s.

robbie01 (0), 11 jaar geleden

Ok bedank alvast. Eens kijken wat we nog allemaal tegen komen .Nieuw zouden ze wel nog te krijgen zijn bij de dealer.inderdaad wel compleet.prijs valt me dan nog mee.Gr Rob

robbie01 (0), 11 jaar geleden

als het gelukt is laat ik ff wat weten .Maar zal even duren e.Eerst mijn eigen auto naar de dokter brengen. Rob

robbie01 (0), 11 jaar geleden

Hallo, he he dat heeft lang geduurt. Maar hij zit er onder .Waren inderdaad de pompjes die lekten.Maar nu doen de pompjes het breekt , de handle afbij de stuurkolom. Maar weer op zoek naar een stuurschakelaar. Hoe zetten we die er weer op? Met dank groet ROb

DNS Car Solutions (0) PRO, 11 jaar geleden

Dat wijst zich vanzelf..stuurkolom los,evt stuur eraf en dan geloof ik 2 kruiskopschroeven..

limbra (555), 11 jaar geleden

Precies zoals @Dirk zegt , wijst zich vanzelf .

Maar toch ff voor de duidelijkheid:
Stuur kappen er af halen (kappen achter stuurwiel) , stuur in het midden zetten > (wielen in de recht uit stand),
"claxonknop" verwijderen (schroeven aan achterzijde stuurwiel)
Stuur los maken en er af halen en dan de 2 schroeven en de stekkers van de stuur kolom schakelaar los maken .
De ruitenwisser schakelaar is 1 geheel met de verlichting schakelaar .

succes.

robbie01 (0), 11 jaar geleden

Limbra, dus als ik het goed begrijp om de claxon te verwijderen moet ik dan de schroeven aan de achterzijde verwijderen?.

limbra (555), 11 jaar geleden

Ja , claxonknop zit (volgens mij) vast met 2 schroeven .

robbie01 (0), 11 jaar geleden

ok in het weekend eens kijken . met dank

robbie01 (0), 11 jaar geleden

Zo hij zit erop.Het meeste werk was om die claxonknop los te krijgen.Zo maar lostrekken ging niet .Aan de achterkant geen 2 schroefjes. Hij zit vast met 3 weerhaakjes, die in gaatjes vallen. Maar om daar bij te kunnen moet je tussen de knop en het stuur van binnen naar buiten die 3 dingen los drukken. Eenmaal los ,dan gaat het snel. Beschermkapjes losmaken met kruis schroevendraaier.Stuur rechtzetten . Bout (24 mm) los .Stuur beetje bewegen en eraf trekken.De goudkleurige klem los maken .Stekkertjes los(3) .Dan het geheel van de stuurstang schuiven .Dan weer het nieuwe in omgekeerde volgorde herplaatsen en als laatste de claxon die je er makkelijk weer opdrukt.Denk eraan om de veertjes onder de claxon van te voren te plaatsen. Bedankt verder en tot het volgende probleem Groet Rob

DNS Car Solutions (0) PRO, 11 jaar geleden

Mooi dat het opgelost is!

robbie01 (0), 10 jaar geleden

Ja vinden wij ook .dank nog voor alle hulp . Maar nu is de auto verkocht. Dank voor uw hulp

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Cinquecento of stel zelf een nieuwe vraag.