Peugeot 406: contactslot 406

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 16v

Dag mensen,

mijn 406 break blijft doorlopen nadat ik het contact heb afgezet,ergo,het contactslot zal wel defect zijn.
Ook start de auto af en toe niet bij het omdraaien van de sleutel,meerdere malen proberen bied dan soelaas.

Nu wil ik wel mijn contactslot vervangen,maar dat is nieuw een dure aangelegenheid.

Ik ben op zoek naar een tweedehands contactslot,maar wel met 2 bijpassende sleutels.
De chip kan ik wel omzetten,maar hoe zit dat met de centrale portiervergrendeling?
Moet ik meteen de module van de cv meevervangen?
Dat de sleutel niet op de deuren past,kan me niet zo veel schelen in geval de cv werkt.
Ik ben namelijk niet meer in het bezit van een sleutel met zender,die print is doormidden gegaan.
Resumerend:

heb ik aan een contactslot met 2 sleutels voldoende of moet ik meer onderdelen vervangen?

hobby-monteur

Geplaatst door hobby-monteur (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 406? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

kaleido 1 (1620) PRO, 11 jaar geleden

Blijft er niet een relais hangen en is er met je contactslot niets aan de hand.
Meten is weten , gissen is missen

hobby-monteur (0), 11 jaar geleden

oke,kan,maar welk relais zorgt ervoor dat de startmotor gaat draaien,buiten het startrelais?

kaleido 1 (1620) PRO, 11 jaar geleden

Als de auto door blijft lopen , het is misschien ver gezocht , tik dan eens op de relais in de relaibox/zekeringkast , en als je geluk hebt gaat hij misschien wel uit en weet je waar je zoeken moet.
Maar ik zou eerst eens meten of de voeding van het contact er daadwerkelijk af gaat , meten is weten zoals reeds eerder aan gegeven.

hobby-monteur (0), 11 jaar geleden

Helaas,nou ja helaas,doet het probleem zich niet meer voor,maar afwachten tot de auto helemaal niets meer doet is het enige wat erop zit,ben ik bang.Nou ja,na 249K is het niet zo gek dat er iets stuk gaat,ik heb mijn reparaties van de laatste 4 jaar opgeteld,en de banden blijken de grootste uitgave te zijn ;-)

hobby-monteur (0), 11 jaar geleden

En nu gebeurde het vandaag dus weer.
Gelukkig zat mijn vrouw op te letten,die wees me erop dat als dit gebeurd,het lampje van de brandstofvoorraad brand.
En inderdaad,als het niveaulampje van de tank brand wil de auto niet meer uit.
Heb je getankt,dan is ook het probleem weg.
Het lijkt wel ingebouwd door een oliemaatschappij.
Heeft dit iets te maken met de BSI ?

hobby-monteur (0), 10 jaar geleden

Stomtoevallig vandaag de oplossing voor dit idiote probleem gevonden.
De aftermarket automatische verlichtingsmodule was verkeerd aangesloten.
De verlichting stond vandaag sinds lange tijd weer in de "auto" stand.
Ding eraf gegooid,probleem opgelost ! ;-)

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum