Peugeot 307: Afdekplaat onderzijde motor eraf gereden: moet ie er per se weer

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.6 HdI FAP

Een tijdje terug heb ik op een parkeerplaats op een hoge trottoirband de afdekplaat, die onder de motor zit, eraf gereden. Deze bestaat uit twee delen. Het voorste, kleine deel lag er compleet af, en de rest hing half op de grond en heb ik dus ook maar verwijderd. Omdat ze behoorlijk beschadigd zijn, heb ik ze nog niet terug geplaatst.

Kan iemand mij zeggen hoe belangrijk deze plaat is? Beschermt ie motor en/of carter tegen steenslag? Kan er makkelijk iets stuk gaan als ie er niet op zit? En hoe is het in de winter met strooizout?

Ik heb eens gelezen dat het verwijderen van deze plaat de koeling van de motor zou verbeteren. En dan vooral in de bergen met een caravan erachter, omdat de temperatuur bij de kleinere motoren wel eens richtig 'rood' schijnt te gaan. Iemand een idee of dit echt zo is? We gaan volgende zomer nl. voor het eerst met de caravan op pad...

Rij nu bijna een half jaar rond zonder deze plaat en heb nog een problemen ondervonden. Auto heeft nu 2 ton op de klok.

Alvast dank voor alle reacties.

LuckyMe

Geplaatst door LuckyMe (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 307? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

trucker0werner (0) PRO, 11 jaar geleden

voorste plaat houdt de voorbumper beetje tegen
en de middelste plaat de wielkuipen
echter rijden de 1.6benzine altijd zonder onderplaat (de achterste grote dus)
hiervan komt wel vaak voor dat de wielkuip de draagarm raakt
met een stuk ruim van afzagen voldoet

dus mijn advies als je niet terug wil monteren
haal dan een hoe van je wielkuip eraf zodat deze niet tegen de draagarm zit
en kijk of je voorbumper voor goed genoeg vast zit
advies is daar wel een plaat te monteren

antoonio (0), 11 jaar geleden

koeling is beter zonder niet veel maar toch. en gewoon even kijken of hij nergens tegen aan gaat en met een paar tyrabs vastzetten.
ik heb zelf ruim 2jaar met een zelfde auto zonder grondplaat gereden en geen probleem.

LuckyMe (0), 10 jaar geleden

Heb er idd nog een tijd zonder problem mee gereden. Auto is nu naar de sloop, dus topic kan gesloten worden.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.