Peugeot 807: vliegwiel-koppeling

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.2HDi

Toen mijn 807 60000Km had vertelde ze me in de garage dat het vliegwiel en koppeling moest vervangen worden wegens slijtage. Ik ben hier niet op ingegaan en nu heeft de auto 150000Km en rij ik nog steeds met hetzelfde vliegwiel en koppeling. Aangezien ik nog een 5tal jaren met de auto wil rijden is mijn vraag of het nuttig zou zijn om deze peventief toch te laten vervangen? stel dat ik er binnen 3 jaar mee in panne val dan denken we waarschijnlijk ja voor die 2 jaar nog. Hoeveel zou het ongeveer kunnen kosten in een officiele peugeot garage om vliegwiel,koppeling en al wat daar nog bijhoort(mischien waterpomp ofzo) te laten vervangen? Als ik dit niet laat vervangen en gewoon afwacht kan ik dan grootere kosten rijden door in panne te vallen? alvast bedankt voor de info

dekleinewitte

Geplaatst door dekleinewitte (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 807? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

trucker0werner (0) PRO, 11 jaar geleden

je kunt het preventief vervangen en dan heb je wel een lekkere koppeling (voelt soepel aan) maar je zit wel iets lager ivm portomonee dunner is
vliegwiel 500-600euro
koppeling 250-300euro
arbeid 500-600euro
d-riem set 150euro
watrpomp 150euro
arbeid om te vervangen gok ik op 400euro
totaal kom je uit op 2000-2500euro
dit is grof uit mijn hoofd en zonder montage onderdelen dus 200kan zo maar bijkomen
maar kan ook veel te hoog zitten met de bedragen
elk bedrag dat ik noem is schatting en kan dus anders uitvallen

waterpompe en distributieriem vervangen raadt ik aan om dit te doen, ik dacht ook dat peugeot 160.000km voor schrijft dan vervangen
dit zal dus belangrijker zijn om te doen
koppeling en vliegwiel zou je kunnen overleggen met de chef/monteur
vliegwiel kun je het makkelijkst voelen ivm aanslaan en afzetten met klappen gaat. tevens als je op de koppeling op trekt, schudt de auto
http://www.youtube.com/watch?v=PoxK1bgJI...
hier kun je goed zien dat er wat problemen zijn en het verschil tussen nieuw en oud
ik heb al vaker geziend dat door universele garage de koppeling vervangen is en dan blijkt dat vliewiel niet goed is. dit merk je het beste met een nieuwe koppeling ivm deze heel soepel gaat
gevolg dat bak alsnog weer af kan
als de koppeling gedaan wordt altijd vliegwiel controleren.
tevens weet ik ook niet waarom ze de koppeling en vliegwiel zo vroeg op hebben gegeven, zou ik graag willen weten
als je nu al 90.000km hebt gereden en bij elke beurt niks hebben gezegt dan denk ik dat het goed genoeg is voor de 2ton te halen of meer


heb je keer problemen met dit dan hoef je alleen vliegwiel en alle benodigde onderdelen te vervangen
voor distributie dan kost het je snel een motor

het is hoe dan ook een gok
je kunt het nu vervangen maar extra geld kost
maar na 3 jaar kun je inderdaad zeggen had ik het maar eerder gedaan,
aangezien ik niet weet hoe de staat ervan is kan ik hier ook geen goeie advies mee geven

dekleinewitte (0), 10 jaar geleden

Ik heb inmiddels 170.000 Km en de koppeling werkt nog steeds optimaal. ook met de caravan er achter. ik ga de koppeling dus voorlopig niet vervangen.

firedriver (50), 10 jaar geleden

Goede chauffeur ???

dekleinewitte (0), 10 jaar geleden

goede chauffeur weet ik niet maar wat ik nu wel zeker weet is dat er officiele garages zijn waar ze je serieus met de haren trekken en wat me nog het meest dwarszit is het probleem dat je het bekend maakt bij peugeot zelf en dat ze het gewoon laten gebeuren. Belgie zeker?

firedriver (50), 10 jaar geleden

Zolang dat het goed werkt, waarom dan vervangen, waarschijnlijk nog onder garantie zeker.

dekleinewitte (0), 10 jaar geleden

nee hoor zeker niet meer onder garantie( auto is nu 10 jaar) nog even herhalen: toen de auto 60.000 Km had waren er vele problemen(te veel om op te noemen) waarvoor ik een expert van peugeot vroeg. Na veel onderhandelen kreeg ik het gedaan dat peugeot op hun kosten alles ging herstellen. Maar zeiden ze toen, we hebben nog slecht nieuws voor u want de koppeling moet vervangen worden maar peugeot geeft hierop maar een garantie tot 45.000 km.
ik heb toen heel slim gereageerd en alles laten herstellen behalve de koppeling begrijp je? nu inmiddels heeft de auto bijna 170.000 km en rij ik nog steeds met diezelfde koppeling(zelfs met caravan van 1450 kg) zonder problemen.
Dat is voor mij er over dat ze bij peugeot de mensen bang maken om gewoon eigelijk de kosten van het geleverde werk te recupereren of hoe moet ik dit anders interpreteren?

Hans4040 (285) PRO, 10 jaar geleden

Dus jij denk dat Peugeot de mensen bang maakt, zodat de mensen alles maar laten repareren..?
Beetje kortzichtig van je....

En wat is nu eigenlijk jou probleem, want we dwalen af.

mvg.
Moderator Problemcar

dekleinewitte (0), 10 jaar geleden

oorspronkelijk bericht was dus hoeveel het zou kosten om dit te laten vervangen omdat ik bang had er vroeg of laat mee in panne te staan. Niets an de hand dus want men had hier al verteld hoe ik dit kon testen en ik hoef me nergens zorgen om te maken. Wat mij betreft mag hier dus een slotje op

Hans4040 (285) PRO, 10 jaar geleden

Oke...bedankt voor de feedback.

dekleinewitte (0), 9 jaar geleden

Ondertussen heeft mijn 807 nu 205.000 km en ik heb de distributieriem en waterpomp weer laten vervangen zoals ik dat op 100.000 km heb gedaan. Ik zou nog enkele jaren ( 4 tal) met deze auto rijden maar zou het nu niet stillaan tijd worden dat ik ook de koppeling en vliegwiel preventief laat vervangen? we rijden in de zomer met een caravan ( 14.00 Kg ) en ben bang dat ik in het buitenland in panne val en wat gaat het ons dan kosten he?
heeft er iemand met een 807 al 270.000 Km of meer gereden met dezelfde koppeling en vliegwiel? alle info is welkom

primera p11 (0), 9 jaar geleden

Ga er nou gewoon lekker mee rijden.
Een koppeling vervang je pas als deze op is.
Zolang die goed aangrijpt is niks aan de hand.
Niet preventief vervangen,zonde van je geld.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 807 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum