Fiat Seicento: Fiat Seicento Sporting (2001) Kachel blaast constant warme lucht

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.1

Hallo,

Ik heb een auto gekocht met wat schade aan de voorzijde.
Dit is hersteld, echter is de kachel constant warm.(Was voorheen ook al zo)

Wat kan ik hier aan doen?

Met vriendelijke groet
Dennis

DennisGTT

Geplaatst door DennisGTT (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Seicento? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

martijnthomas (0), 11 jaar geleden

Dag Dennis, Het kan een geknapte kabel naar je kachelkraan zijn. Vaak aan de aanhechting naar de draaiknop. Ik heb dit ook eens gehad met mijn vorige auto (Cinquecento). Als je het bedieningspaneel los kan halen kun je het zien. check ook je kachelkraan of daar de kabel vast zit.

DennisGTT (0), 11 jaar geleden

Oke bedankt!
Ik zal het gelijk uittesten!, Waar kan ik de kachelkraan precies vinden? Aan de kachel radiateur, maar waar zit die? :)

martijnthomas (0), 11 jaar geleden

Bij de Cinquecento zat deze aan de buitenkant, misschien dat het bij de Sei het zelfde is. Heb nog een fotootje kunnen vinden van mijn Cinq. Hopelijk dat deze een beetje duidelijkheid schept. Foto: (rode cirkel: Kachelkraan, groene cirkel: verbinding met kabel, deze kabel gaat naar binnen naar de kachelbediening). Let wel op dat het aan beide kanten geknapt kan zijn. Dus aan de bedieningkant, of aan de kraankant.

DennisGTT (0), 11 jaar geleden

Dit helpt me al iets verder!
Heb vandaag de kachel unit in de auto er uit gehad.
De kabel naar de knop zat nog vast, echter als je de knop draait gaat dit stroef en niet zo als bij
de andere knoppen. Ik denk dat hij bij mijn Seicento achter het schot zit wat je op de foto ziet.
Dus ik zal die er maar eens afhalen ;)

martijnthomas (0), 11 jaar geleden

Als ie zwaar gaat is vrij normaal. Dan trekt ie als het ware de kachelkraan open en dicht. Dus dan zit de kabel nog goed vast aan de kachelbediening, kun je die uitsluiten. Het enige wat dus nog moet gebeuren is de kachelkraan zelf controleren. Ik weet helaas verder niet waar de kachelkraan bij de Sei zit. Moet bijna wel achter het schutbord zitten (stoffen schild) omdat de Cinq en Sei wel wat op elkaar lijken qua kachelhuis e.d. Succes en ik lees het wel of het gelukt is!

DennisGTT (0), 11 jaar geleden

Martijn,

Probleem is opgelost, heb de kabel van de kachelradiateur weer gangbaar gemaakt.
Doet het weer prima.

Volgende probleem, ongelukje gehad: Radiateur aan stront terwijl ik de auto overmorgen dringend nodig heb.....

check

Beste antwoord, geplaatst door DennisGTT (0), 11 jaar geleden

Opgelost! kachelkraan van de sloop gehaald en vervangen. slotje

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Seicento of stel zelf een nieuwe vraag.