Fiat Punto: fout codes uitlezen??

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.1 en 1.2

hallo allemaal heb even een vraagje.

is het mogelijk om bij mijn fiat punto uit 97 fout codes uitte lezen zonder test kast??
heb het laast namelijk gedaan met een honda uit 1996 door middel van knipper code.
loop nu namelijk tegen een paar foutjes aan. heb namelijk een fiat punto 1.1 uit 97 met de motor en kabelboom van een 1.2 maar dan weer met de computer van mijn 1.1 ivm codes in de sleutel.

als iemand tips heeft voor mij dan hoor ik dat graag en zal dan ook zo snelmogelijk mijn bevindingen plaatsen.

groetjes professor dokter BeunHaas.

beunhaas1992

Geplaatst door beunhaas1992 (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Punto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

Jaggo (0) PRO, 11 jaar geleden

Dat kan met deze auto niet, helaas.
Hier heb je een Bosch tester uit die tijd voor nodig of de Fiat Examiner.

beunhaas1992 (0), 11 jaar geleden

oke het was even uitzoeken hoe en wat maar nu zijn alle foutjes er uit. bleek dat er een paar draden waren door gerot en een van de bobine's was door gebrand.
heb de originele kabelboom van de 1.1 er nu in en een bobine vervangen nu heb ik nergens last meer van geen foetcodes of wat dan ook. en ook geen last van een hoog brandstof verbruik waar ik eerst wel bang voor was in verband met de regeleenheiden. maar alles is nu goed en wel kan er alleen wel bij zeggen dat als de auto waar de motor uit komt geen temperatuur meter heeft (dus alleen een lampje) alle sensoren van de oude motor te gebruiken anders werkt de meter niet.

groetjes martin oosterloo

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.