Fiat Panda: Roken , olielampje, benzinemeter

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Benzine

Hallo,

Ik hem een pandaatje uit 93 en heeft het altijd als tweede autootje goed gedaan maar nu ..... auto begon spontaan ernsstig te roken onder de motorkap en bleek het water op te zijn dus bijgevult , nog geen uur later ging het olie-lampje branden dus olie ook bijgevult . Maar nu gaat het olie-lampje niet meer uit en spontaan werkt me benzinemeter ook niet meer...... Storing ? Wet van Murphy ? Of is ie echt overleden ?

Vrgr Stef

Steffie

Geplaatst door Steffie (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Panda? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

limbra (315), 11 jaar geleden

Controleer onder je motorkap of er lekkage`s waarneembaar zijn , koelvloeistof lekkage - motorolie lekkage !!!

Hoeveel motorolie heb je bijgevuld ?
ff peilen bij koude motor , grote kans dat er nog steeds te weinig olie in zit (en daardoor het olie lampje blijft branden) ,
bijvullen tot max. streepje van de olie peilstok . tijdens het bijvullen wachten en dan peilen zo heeft de olie de tijd om naar het carter te zakken en krijg je het juiste peil.

ernstig roken van de motor kan duiden op oververhitting van de motor , vaak met motorschade tot gevolg .
Maar rook kan ook aangeven dat er een kabelboom gesmolten / verbrand is , waardoor er nu het 1 en ander niet meer werkt .
Controleer de zekeringen eens ,ook i.v.m. het niet werken van de benzine meter.

Vloeistoffen verdwijnen niet binnen 1 dag , tenzij er ernstige lekkage is of achterstallig onderhoud / controle hiervan.

succes.

Steffie (0), 11 jaar geleden

Hallo, bedankt voor de info ...gelukkig stopte me richtingaanwijzers er ook al mee , richtingaanwijzers en benzinemeter zitten onder dezelfde zekering dus dat is op gelost en water en olie niveau blijven ook op pijl . ..Het olie-lampje blijft branden mischien de sensor die hangen blijft ? Nouja alles went . Toch een soort van de wet van Murphy. En iets wat gemakkelijk van mij , vaker controlleren dus .......tnx

Stef

limbra (315), 11 jaar geleden

defecte oliedruk sensor zou goed kunnen ,
sensor vervangen is beter dan de hele tijd tegen zo`n rood lampje aan moeten kijken ,
met de eventuele pech dat je Panda straks echt zonder olie komt te staan.

wekelijks peilen en controleren van alle vloeistoffen is een goed voornemen .

gr. limbra

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Panda of stel zelf een nieuwe vraag.