Fiat Ulysse: RT3 radio vervangen

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2,2 JTD

Aangezien de motor, de radio, de achterruitenwissermotor, de display van de radio, een achterlicht en een buitenspiegel van mijn Ulysse stuk waren, heb ik in Engeland een andere Ulysse gekocht. Zelfde bouwjaar, zelfde motor, zelfde radio e.d. dus "stukje koek" om alles et wisselen.

Van 't weekend het blok omgelegd, gisteren moeten werken, dus de testrit vandaag pas gedaan, alles pico bello. Blok draait goed, alles gaat zoals verhoopt.

Aangezien de RT3 radio het ook niet meer deed, heb ik die uit de Engelsman er in gestoken. Nu heb ik dus een probleem: ik vermoed dat die radio op eoa manier gekoppeld is aan het chassisnummer, want iedere seconde komt er een piepje uit de luidsprekers... Redelijk irritant, want ik heb geenenkele manier gevonden om het uit te zetten. Alle instelling in de radio zijn juist gezet, maar de piep blijft.

Iemand enig idee hoe ik die piep weg krijg?
Ook merk ik dat de Radio wèl werkt op AM, maar niet op FM.
De "originele" radio is stilletjes aan uitgevallen, eerst viel FM ontvangst na een half uur ineens weg, dan na 20 minuten, en steeds sneller tot hij neits meer wilde ontvangen, een maand later deed de CD-speler hetzelfde... Vandaar dat ik dus de radio gewisseld heb...

Monster900

Geplaatst door Monster900 (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Ulysse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

jeroenmonteyne (0) PRO, 11 jaar geleden

Om die bip weg te krijgen moet je naar de dealer.

Monster900 (0), 11 jaar geleden

En wat doet die dealer? Ik heb zelf ook toegang tot verschillende OBD-computers (Bosch, Delphi, ...) om mijn auto uit te lezen, te resetten e.d.
Maar wat moet er precies gebeuren?

Monster900 (0), 10 jaar geleden

Wat doet die garagist dan aan de auto?

jeroenmonteyne (0) PRO, 10 jaar geleden

Controleer eens of je met je diagnosetoestel toegang hebt tot de radio.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Ulysse of stel zelf een nieuwe vraag.