Fiat Cinquecento: Slecht starten

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 900cc

Hallo, de cinquecento van mijn vriendin start bij tijden slecht. De ene keer start hij goed en heel snel en de andere keer moet je heel lang starten, of het starten onderbreken en weer proberen. Vaker slecht als goed. Dacht aan bougies, zijn iets wit uitgeslagen. Zitten er 2 maand/2500km in. Kabels ook nat gespoten in het donker ookgeen doorslag. Accu levert +/-110Amp ook redelijk. Welis het zo dat ze steeds alle radiozenders kwijt is. Allerlei slangen bekeken en 2 waren los/lek dit ook opgelost. Ook heb ik al een anders ODP sensor geprobeerd een paar dagen ook dit leverde geen verschil. Wat kan dit zijn? Misschien iets met brandstof??
Waar meot ik zoeken/ vervangen

Groet Remy

remy-r

Geplaatst door remy-r (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Cinquecento? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

Profundo Autoservice (0) PRO, 11 jaar geleden

Dat de opgeslagen radiozenders vergeten worden heeft niets met het starten te maken, kwestie van de rode en de gele draad achter de radio omwisselen en dat is al opgelost.
Bobines van de cinquecento geven weleens problemen.
Bekijk ook even het luchtfilter,als dat helemaal dicht zit start ie ook slecht.
Brandstoffilter kan ook half dicht zitten.
ODP sensor is een duitse benaming ? het is BDP bovenste dode punt sensor, die zit open en bloot en wil makkelijk vervuilen maar dat heb je al geprobeerd.

Witte bougies wil trouwens zeggen , arm mengsel.
Kan zijn dat de auto (zeker bij het starten) te weinig brandstof krijgt. kan ontstaan door defecte temp.zender.

remy-r (0), 11 jaar geleden

Die radiozenders klopt, maar dit is meer als een jaar geleden aangesloten en nu geeft het problemen, Ik dacht in de richting van lekstroompje. Bobines zou kunnen, maar zou je dat tijdens het rijden niet vernemen?? Luchtfilter is 3 maand geleden vervangen en is nog vrij schoon. Brandstoffilter weet ik dus niet, En die sensor idd had ik al geprobeerd zonder succes.

Dus zou het aan dat te arme mengsel kunnen liggen of dat ie niet genoeg krijgt.
Eneventueel defecte temp zender zou kunnen maar hoe kan ik dit testen??

Profundo Autoservice (0) PRO, 11 jaar geleden

Vervangen, ding kost drie knaken.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Cinquecento of stel zelf een nieuwe vraag.