Peugeot 206: Hoge toeren bij koude motor

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.1

Na veel reparaties blijf ik met 1 probleem zitten met mijn peug 206 1.1 3drs uit 2000 met 120.000km. Bij koude motor schieten mijn toeren telkens omhoog tot bijna in de toeren begrenzer en blijft daar elke keer hangen. zodra de motor warm is stopt dit probleem alleen mis je dan naar mijn idee wat vermogen.
zodra hij afslaat tijdens dit probleem is hij bijna niet meer aan de praat te krijgen. (verzopen) en als hij dan weer aanslaat lijkt hij maar op 2 cilinders te lopen en na een tiental seconde begint hij dan weer normaal te lopen en vervolgens weer in de toeren te janken. Stappenmotor vervangen, reiniger in de brandstof gedaan, grote beurt gehad, distributieriem vervangen en nog vele andere dingen. alles is nu goed aan deze auto behalve dit super irritante probleem. overigens loopt hij maar 1 op 13 wat ik erg weinig vind voor zo'n lichte auto met een 1.1 motortje. heb al veel rond gespeurd en gelezen maar kan niet echt iets vinden. Iemand een idee?

Danoontje Power

Geplaatst door Danoontje Power (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

harry4203 (430) PRO, 11 jaar geleden

motortemp sensor?

peugeotje106diesel (0), 11 jaar geleden

Temperatuursensor was ook mijn eerste ingeving.

Dit is de sensor met de groene stekker op een goudkleurige plug (messing ofzo?) in de zijkant van je blok. Althans bij mijn peugeootjes zitten ze beide in de zijkant van het blok.

Meet hem eens door qua weerstand en start hem ook eens met losgekoppelde stekker van de sensor. Als de start gelijk blijft is de kans groot dat de sensor kapot is.

Danoontje Power (0), 11 jaar geleden

Ok. thx voor de tip. we gaan het proberen. als ik meer weet zal ik het hier melden

E.T.Wiersum (0), 11 jaar geleden

1 op 13 hoeft niet abnormaal te zijn. Hangt sterk af van rijstijl en rijomstandigheden. Ik reed met dezelfde auto en dezelfde motor 1op 14. Nu met een Honda Jazz onder dezelfde omstandigheden 1op 17. Die 206 is van zichzelf dus niet superzuinig maar er kan natuurlijk een oorzaak zijn , waardoor hij zuiniger wordt als dit opgelost is.

Brum1467 (0), 11 jaar geleden

Bij veel korte stukken is het verbruik zo slecht nog niet. Besef ook dat een kleinere motor niet altijd zuiniger is.

barrynl (0) PRO, 10 jaar geleden

ik rijd voornamelijk stad en 80km wegen en verbruik dan ook 1:13
1:20 / 1:21 is bij mij haalbaar als ik enkel snelwegen rijd en een 110-120 km per uur aanhoud
misschien kan je hier een beetje een vergelijk mee maken
ik heb een 206 van 1999 1.1L motor 160.000 km gelopen

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.