Fiat Doblo: zo nu en dan weigeren van aangaan ruitenwissers

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel

LS,


De laatste tijd kom ik iets raars tegen als ik de ruitenwissers gebruik.
Als de ruitenwisser op interval staat dan houdt hij er bijna altijd na ca 5 a 6 keer mee op.
Zet ik hem op continu (langzaam of snel) dan stopt hij er ook mee.
Als ik ze dan weer aan de praat wil krijgen dan moet ik de ruitenwisserpook helemaal omhoog doen. (normaal doet hij het dan gewoon 1 keer)
Dan gaat dezelfde cyclus weer van start.
Dit komt ook voor als ik de ruitensproeier gebruik. Dan kan het zijn dat hij het niet doet.

Kent iemand dit euvel? en enig idee hoe ik dit kan oplossen?


Alvast bedankt voor reactie....

groet

luava

Geplaatst door luava (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Doblo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

mkampstra (0) PRO, 11 jaar geleden

Is voor mij geen gekend probleem. Maar ik vermoed een relais wat na enkele keren te warm wordt en er dan mee stopt, of de wisser motor zelf. Maar begin bij het relais. Of begin met meten waar er nog spanning is als de wissers er mee gestopt zijn. Kijk dan waar er nog wel spanning is en waar niet meer.
Mijn eerste vermoeden gaat uit naar een relais. Ik kan helaas nu niet zien welke relais, want er is onderhoud aan het Technische Informatie systeem van Fiat. Als je meer info wilt dan hoor ik het wel.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Doblo of stel zelf een nieuwe vraag.