Peugeot 306: 306 hdi break start af en toe niet

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0

hallo ik heb een 306 break 2.0 hdi
laatste tijd staet hij af en toe wel en niet,anwb erbij de brandstofpomp krijgt geen spanning,relais vervangen 2 weken goed en nu weer zelfde probleem kan het aan de startonderbreker liggen?

zisinoluyum

Geplaatst door zisinoluyum (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 306? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

hans4074 (0) PRO, 11 jaar geleden

Bosch systeem: lagedrukpomp (in de tank) die op dat moment niet werkt door bijv. slechte stekkerverbinding? Als de auto weer eens niet wil aanslaan (i.p.v. niet starten zoals je omschrijft) luister dan eens of je circa 3 seconden gezoem onder de achterbank hoort, gelijk na het op contact zetten.

bitbyter (0), 11 jaar geleden

Zoals Hans, verdenk ik ook de opvoerpomp in de tank. In ieder geval zijn de symptomen hetzelfde als wat ik had met mijn 306 hdi. Spontaan niet willen starten en de volgende dag soms weer wel . Er komt een tijd dat de auto helemaal niet wil starten. Als de auto niet wil starten, zitting rechtsachter uitklappen en plastic afdekkap verwijderen zodat je zicht hebt op de pomp. Als je de auto op contact stand 2 zet, dan moet je de pomp 10 seconden lang duidelijk horen zoemen, zoemt ie niet dan is de pomp stuk of krijgt deze geen spanning. Om de spanning na te meten de 4 polige stekker loskoppelen en spanning op binnenste 2 polen meten.

zisinoluyum (0), 11 jaar geleden

hij krijgt geen spanning kan het aan de startonderbreking liggen?

zisinoluyum (0), 11 jaar geleden

relais vervangen 2 weken goed gegaan en nu weer zelfde probleem,kan het an de startonderbreker liggen?

MDZNL (35), 11 jaar geleden

Bekijk de stekker van het relais maar eens goed, dikke kans dat de contacten verbrand zijn en dan helpt een nieuw relais ook niet lang.

zisinoluyum (0), 11 jaar geleden

dus wat kan ik nu gaan doen MDZNL mvg

MDZNL (35), 11 jaar geleden

Ehmmm... De stekker bekijken?

Loskoppelen van het relais, in de gaatjes gluren. Zijn de contacten geblakerd/gesmolten/groen uitgeslagen dan heb je je probleem gevonden. Oplossing lijkt me dan een nieuwe stekker ;)

Zijn de contacten mooi schoon dan zul je helaas verder moeten zoeken.

zisinoluyum (0), 11 jaar geleden

bedankt man,waar zit die relais precies kan ik er zo bij?

zisinoluyum (0), 9 jaar geleden

Auto verkocht

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.