Fiat Punto: brandstofpomp

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.2 8v

Hallo,

de branstofpomp op mijn mijn punto lekt benzine (zie plaatje). Als ik de motor start dan vult het ''bakje'' binnen 1 minuut en begint het over te lopen.
Nou heb ik op de sloop een andere branstofpomp gekocht en zo op het eerste gezicht ziet de pomp eruit alsof deze nog nooit gelekt heeft. Echter na montage van de nieuwe pomp en het starten van mijn auto lekt ook deze pomp precies op dezelfde plaats. Is het nu gewoon toeval dat beide pompen op dezelfde plek lekken of is er iets anders aan de hand waardoor beide pompen precies bij het overdruk ventiel lekken. Het is trouwens een MARWAL 46523407


[url=http://postimage.org/image/ubcjlv601/][img]http://s16.postimage.org/ubcjlv601/fiat....[/img][/url]

mauro78

Geplaatst door mauro78 (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Punto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

kaleido 1 (1620) PRO, 11 jaar geleden

Dit komt vaker voor , plastic wordt hard en kan slecht wat beweging verdragen.
De aansluiting , haakse nippel , staat niet in open verbinding met het bakje, anders zou ik zeggen sluit de nippel wel goed af.?

mauro78 (0), 11 jaar geleden

de aansluiting sluit idd 100% goed af, er lekt nergens anders bezine. Als ik de motor start zie je het bakje echt vullen en dan overlopen met benzine. Vandaar dat mijn eerste conclusie ook gelijk was dat het huis dus daar lekte. Wat ik echter vreemd vind is dat de volgende pomp die ik erin doe op dezelfde plek en manier lekt. Voordat ik nu de leverancier van die pomp ga bellen dat een kapotte pomp heb gekregen, wil ik echt zeker weten dat er geen andere oorzaken kunnen zijn als dat ook deze pomp op toevallig dezelfde plek defects is.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.