Fiat Punto: Automaat wil opeens niet in achteruit en andere rare verschijnse

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.2

Vandaag lekker gereden met de Punto Selecta, (afstand 120km), maar toen ik wilde parkeren kwam de ACHTERUIT niet op gang. Ik kon wel de vooruit kiezen, maar bij de achteruitstand bleef ook het verklikkerlampje uit. Gelukkig kon ik ook vooruit parkeren. Er klonken overigens geen vreemde geluiden of geknars.
Maar toen ik de auto had afgesloten en uit de bagageruimte iets moest pakken, begon opeens de PIEPER te klinken (zoals bij achteruitrijden). Ik had de sleutel in mijn hand. Het maakte niet uit dat ik de auto nog eens herstartte, de vreemde storing bleef.

Waar moet ik de oplossing van dit probleem zoeken?

robhoozemans

Geplaatst door robhoozemans (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Punto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

robhoozemans (0), 11 jaar geleden

Accupolen los gemaakt en nachtje laten staan. Afgekoeld de volgende ochtend gestart. Probleem weg!!?
Altans voor nu, want het zal zeker een keer terugkomen. Onbetrouwbaar.

Blijft de vraag: waar moet ik het zoeken?

robhoozemans (0), 11 jaar geleden

... in de grote stekker die in de versnellingsbak zit (zie foto).

Na al mijn gezoek naar de oorzaak van de electrische storing (eerdere posts) van de cvt en een schreeuwend hoge rekening van een 'topgarage' in Zuid-Limburg stond ik toch weer stil. Exact een week na een rekening van 763 euro bij deze bovaggarage, terwijl de officiele dagwaarde nog geen 750 euro was, stond ik al weer voor joker stil.

Toen ik daarna voor de zoveelste keer weer ergens niet weg kwam, contact gezocht met een Fiat-man in Rotterdam. Hij bracht me op het spoor van de stekker. "Maak 'm schoon met iets als contactspray en zet 'm weer terug. Dat is meestal de oorzaak bij dit soort storingen bij de Selecta's." zei hij. En aldus gedaan. En ja wel hoor: de versnelling schakelde weer in.

De rare extra storing ontstond doordat ik de stekker nét niet voldoende had aangedrukt na de schoonmaakbeurt. Al doende leert men. Vanaf het moment dat ik dat merkte, heb ik nog geen klacht gehad.

Wel van de garage. Want die vinden nu dat ik geen recht op garantie heb omdat de klacht al langer bestond voor zij er aan gingen werken. Dat hadden ze gelezen op problemcar.nl. Ik heb in Nijmegen wel eens 50 euro moeten betalen voor een oplossing die uiteindelijk ook niet bleek te werken. Maar over zo'n klein bedrag hoor je mij niet echt klagen. Maar voor 763 (vervangen van een ECU) mag ik wél resultaat verwachten en garantie. En hoe lang na een reparatie mag je weer vrijuit onderweg gaan. Tot op het moment van de storing tijdens mijn vakantie waren er al weer 3 probleemloze maanden verstreken. De Bovaggarantie op reparatie is 3 maanden. Daarna moet het goed zijn. Jammer van niet. De laatste rekening van begin juni in Nijmegen was 27 euro. Looptijd van géén klacht was 3 maanden. Rekening in Limburg was 763 euro. Looptijd géén klacht was één week....!!!

Mijn eigen schoonmaakbeurt houdt de klacht nu al weer meer dan 14 dagen weg. Het zou natuurlijk de ultieme mop zijn dat het al die tijd om die vervuilde stekker heeft gedraaid.

Ik wil mijn geld terug.

Ik houd jullie op de hoogte..!!



[url=http://postimage.org/image/450zkd3o7/][img]http://s7.postimage.org/450zkd3o7/2012_1...[/img][/url]

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.