Fiat Punto: Fiat punto 1.1 benzine 1995 start niet meer

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.1

Beste lezer,

Laatst reed ik met mijn fiat punto waar ik in anderhalve jaar tijd 40.000 km mee gereden heb op de snelweg. Op een gegeven moment ging het lampje van de airbag branden, hier kwamen alle denkbare lampjes (behalve van de noodstop (rood rond lampje)) bij en toen viel de auto uit. Na de auto naar een tankstation geduwd te hebben kon de medewerker met zijn startkabels mij helpen en reed de auto weer als nooit tevoren, maar pakweg 15 kilometer verder kreeg ik het zelfde probleem en viel de auto uit. Ik krijg de auto wel gestart als er geduwd word bijvoorbeeld maar dan branden alle lampjes vrijwel direct en valt de auto uit. Ook met startkabels start de auto maar komt het probleem weer terug. Ik heb me laten vertellen dat het wellicht aan de dynamo kan liggen, maar als dat zo is dan moet de auto tog blijven rijden nadat hij opgestart is? Of kan het daar wel aan liggen? Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

Alvast bedankt voor de genome moeite.

rk1989

Geplaatst door rk1989 (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Punto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

oldford (0) PRO, 11 jaar geleden

Het hele verhaal klinkt wel als een defecte dynamo. Accu wordt niet meer bijgeladen.

rk1989 (0), 11 jaar geleden

Maar als de auto gestart is na duwen of startkabels hoort die dan tog niet uit te vallen als de accu goed is? De lampjes in de auto gaan gewoon aan de de cd speler kan ook op volle toeren draaien, maar als ik nu de sleutel omdraai dan hoor ik alleen een tik, hij probeert niet eens de auto te starten zeg maar. Nog steeds de dynamo?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.