Fiat Marea: Achterwiellagers en ABS

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 JTD

Ik heb achterwiellagers gekocht met ABS tandkrans. Nu blijkt dat de huidige achterwiellagers een magneetring hebben.
Kan ik de lagers met de tandkrans dan wel gebruiken en zoniet, zijn nieuwe sensoren een mogelijkheid en werken deze dan wel samen met het huidige ABS systeem?
Om nu meteen al andere lagers te kopen is een dure hobby en zijn nieuwe sensoren goedkoper.
Alvast bedankt voor de reaktie.

Bob

Klijnveld

Geplaatst door Klijnveld (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Marea? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

Hans4040 (285) PRO, 11 jaar geleden

Kan je de lagers niet ruilen dan?

Klijnveld (0), 11 jaar geleden

Ik heb de lagers enige weken geleden gekocht via een Engelse site, daar deze daar het goedkoopste waren( incl. verzendkosten), dus ruilen is geen optie.
Doch bedankt voor het meedenken.

jeroenmonteyne (0) PRO, 11 jaar geleden

Ik zou toch eens vragen of je ze niet mag terug sturen.
Zo zal het niet werken. Sensoren werken totaal anders.

kaleido 1 (1355) PRO, 11 jaar geleden

Niet geschoten is altijd mis , als je bij hun dan de juiste besteld zal het toch geen probleem zijn.

Klijnveld (0), 11 jaar geleden

Ik heb nieuwe lagers besteld en ga de verkeerd bestelde verkopen via Marktplaats.
Allen hartelijk dank voor het meedenken.

Klijnveld (0), 11 jaar geleden

Ander probleem is dat er een nieuw vliegwiel, koppelingsplaat, drukgroep en druklager gemonteerd is.
Nu is er een piepend geluid met een trilling in het koppelingspedaal als er wordt teruggeschakeld en de koppeling weer opkomt of als er wordt weggereden met een weerstend van b.v. een stoeprand.
Waar komt dit pioepend geluid vandaan? Is dit een soort 'inlopen' van alles?
Alvast bedankt voor jullie reactie.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Marea of stel zelf een nieuwe vraag.