Fiat Stilo: Kachel aan bestuurderskant blijft koud

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 16V

Hallo,

Heeft iemand een iedee hoe het komt dat mijn verwarming alleen aan de bijrijderskant werkt. Lastig met ontwasemen van mijn voorruit. het is een gescheide systeem, maar als ik ze beide op 32 graden zet blijft de bestuurderszijde koud.

Is dit zelf op te lossen en kan ik er makkelijk bij?

Alvast bedankt voor jullie tips,

Roland

rowero

Geplaatst door rowero (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Stilo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

thei11316 (0), 11 jaar geleden

Mijn eigen ervaring met een Palio 1.6 16v waar de dealer niet uit kwam,vervang de thermostaat maar op het motorblok,bij file rijden wordt hij aan de bestuurdersksant wel warm,maar zodra je daarna weer 120km/h kunt rijden is ie links weer koud.

Ik ken de Stilo niet onder de motorkap,maar bij de Palio wat het de accu uitnemen en dan kon ik er vrij goed bij om het thermostaathuis+thermostaat te wisselen,wel goed het koelsysteem ontluchten naderhand en evt de gehele inhoud koelvloeistof meteen vervangen.

Jovi5989 (0), 11 jaar geleden

Vermoedelijk is er iets met je mengkleppen of tempsensors aan de hand, als de resetprocedure hieronder beschreven geen oplossing geeft kun je hem het beste uit laten lezen (Climacontrol is apart uit te lezen)

Reset procedure:

Knop auto en mono tegelijk indrukken en vasthouden, sleutel op contact, het display van de kachel telt dan terug naar nul, knoppen loslaten, als het goed is volgt dan nog een cyclus waarbij je de kleppen in het kachelgedeelte hoort, wanneer het display weer de normale weergave heeft is hij gereset.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Stilo of stel zelf een nieuwe vraag.