Fiat Punto: ruitenwissers

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.1

Mijn ruitenwissers doen het af en toe ik moet met de hendel spelen dan doe die het even en dan hout hij er weer op masr in zijn snelste stand dus stand 3 doet hij het goed wat kan daar de oorzaak van zijn .



[b]Mededeling: PROBLEMCAR.NL vraagt iedereen die een probleem heeft voorgelegd op het forum ook de oplossing hier weer te vermelden. Degene die helpt om een probleem op te lossen hoort graag hoe het is afgelopen!!! Bij het uitblijven / veelvuldig verzuimen van enig feedback bestaat de mogelijkheid dat u de nieuwe vraag retour krijgt....

Moderator Problemcar[/b]

taxiboy

Geplaatst door taxiboy (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Punto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

15 Reacties

limbra (555), 11 jaar geleden

ruiten wisser schakelaar versleten (stuurkolom-schakelaar) ,

Aangezien de ruitenwissers wel werken als je met de hendel "speelt" , maak dus net wel of net geen contact .

taxiboy (0), 11 jaar geleden

Ja inderdaat en in zijn 3de stand doet hij het wel aleen doet hij raar in zijn 1en2 zit de schakelaar onder het stuur

taxiboy (0), 11 jaar geleden

Zal een schakelaar halen

Dank je wel

limbra (555), 11 jaar geleden

schakelaar zit idd onder het stuur , stuur zul je dus moeten demonteren , kan behoorlijk vast zitten !!.
Let daarbij op de airbag (accu polen los maken) .
let er tevens op dat voordat je het stuurwiel eraf haalt de wielen in de rechtuit positie staan (anders staat je stuur na montage scheef)

zo ver ik weet is deze schakelaar 1 geheel met de verlichting schakelaar (stuurkolom schakelaar).

succes.

taxiboy (0), 11 jaar geleden

Ow de stuur moet er dus af ik dacht dat die onder de stuur zat waar ook de relai van de knipper licht zit

taxiboy (0), 11 jaar geleden

Ow de stuur moet er dus af ik dacht dat die onder de stuur zat waar ook de relai van de knipper licht zit

limbra (555), 11 jaar geleden

Is een schakelaar zoals op de foto , al dan wel met of zonder alarmlichten schakelaar , afhankelijk van je model Punto.


[url=http://imageshack.us/photo/my-images/24/000000058306.jpg/" target="_blank" rel="nofollow">http://imageshack.us/photo/my-images/24/...][img]http://img24.imageshack.us/img24/2109/00...[/img][/url]

Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]

succes.

taxiboy (0), 11 jaar geleden

is het beter dat ik een nieuwe haal of een van de sloop.

limbra (555), 11 jaar geleden

Ik heb geen idee wat ze nieuw kosten ,
als je er 1 van de sloop haalt is het natuurlijk altijd afwachten of deze niet hetzelfde probleem heeft , (is overigens Geen type kwaaltje ,maar puur slijtage)

maar je kunt natuurlijk op de sloop kijken en dan afspreken dat als de ruil schakelaar ook niet werkt je deze om mag ruilen of je €€ terug krijgt .

taxiboy (0), 11 jaar geleden

Moet dat percee van een punto zijn of mag het ook van een ander model

tommy550 (0), 11 jaar geleden

als ik het zo hoor dan denk ik dat je ruitenwissermotor de geest gegeven heeft.komt door ophoping van water,
tjeck je afvoersysteem tegen het schutbord.
succes tommy

taxiboy (0), 11 jaar geleden

dan zou die het toch ook niet in z'n stand 3 doen want daar doet die het prima

limbra (555), 11 jaar geleden

Aangezien als er met de stuurschakelaar "gespeeld" wordt en de ruitenwissers dan wel werken verdenk ik toch de ruiten wisser schakelaar .

Het punt wat @tommy550 aangeeft zou je natuurlijk ook kunnen controleren , controleer dan tevens de massa van de ruitenwisser motor .

@taxiboy , indien je de ruitenwisser schakelaar vervangt dient deze vervangen te worden door dezelfde schakelaar die er nu in zit ,
ik weet niet zeker of er meerdere fiat modellen dezelfde schakelaar gebruiken , dit kunnen ze jou vast wel vertellen bij het auto sloop / recycling bedrijf .

tommy550 (0), 11 jaar geleden

meestal ben ik vry bescheiden in oplossingen bieden,omdat het maar een auto is
en die dingen kunnen raar doen maar,,,,,,,,,,,,,,,
TAXIBOY neem van my aan dat je ruitenwisser motor kuduk ,succes tommy


ter info:
trouwens .ik zou zeker het advies van Liembra opvolgen.
zo te zien heb je het 1e type punto, die heeft een handmatige interval naar voren dan autointerval 1 keer
naar achteren en dan kryg je de normale en snelle stand..
by puntio uit 2000 nieuwe typ dus vervalt de autointerval en is daarvoor een snellere versie van gemaakt.
succes

taxiboy (0), 11 jaar geleden

Bedank voor jullie uitleg maar kan er iemand vertellen hoe ik de stuur moet demonteren als dat eventueel nodig mocht zijn


[b]Topic gesloten wegens het negeren van een eerder verzoek aan u.
Zie mededeling in uw mailbox..

Moderator Problemcar[/b]

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.