Peugeot 307: Peugeot 307 sw 2.0HDI 110Pk Geen vermogen meer...

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 20

Beste leden,

Gisteren op Duitse Autobahn keurig met mijn 307 op km teller 170 - 180 km/pu gereden. Daarna van cruise gehaald en probeerde ik weer gas te geven, geen vermogen meer. Blijft hangen op max 3000 toeren. Motor uit/aan dan is alles weer even normaal. Ik krijg geen foutmelding op scherm.
Op de terugweg, exact hetzelfde, ik rijd weer vol rond 170 km/H, even met gas gas los en daarna flink intrappen, geen reactie meer. Totdat de motor even uit is geweest, dan rijd de auto weer als vanouds.

Wie kan mij hiermee helpen?

P.S. Als ik volgas geef tijdens het rijden hoor ik een soort blaasgeluid. Zet ik de auto stil en geef vol gas, dan hoor ik dat blassgeluid niet. Dus alleen als ik rijd.
Betreft een P 307 SW 2.0 HDI 110Pk

Alvast bedankt voor de reacties.

vwboratdii

Geplaatst door vwboratdii (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 307? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

oldford (0) PRO, 11 jaar geleden

Het is een vorm van noodloop, alleen nog niet zo ernstig dat de motorlamp (MIL) aan gaat.
Uit laten lezen bij de dealer of betere universeel met Peugeot specifieke apparatuur.
Het blaasgeluid kan een lek(je) in een turboslang of intercooler zijn, waardoor je turbodruk verliest.

vwboratdii (0), 11 jaar geleden

Hallo Oldford,
Bedankt voor je reactie.

Waar bevindt zich de Turboslang? Is dat de slang wat van onder de intercooler komt?

Er zit heel wat zweet olie op de bovenste intercoolerslang bij de koppeling tiussen de 2 slangen. Zou hier een pakking moeten horen?

wisizu (0), 11 jaar geleden

Zelf heb ik een Berlingo 2.0 HDi 90 pk, dus maar deels vergelijkbaar.
Toch als ik lees kruissnelheid 170-180 km, dan vraag ik met af, wil je deze motor persé overbelasten en in de puin draaien? Gelukkig heeft de auto kennelijk een ingebouwd waarschuwingssysteem tegen dit soort rijden: de noodloop !

hobby-monteur (0), 11 jaar geleden

Zolang je de toeren maar niet in het rode gebied hebt,kun je met deze auto probleemloos deze snelheden rijden,kan ik uit ervaring melden.

vwboratdii (0), 10 jaar geleden

Opgelost: Onderste Turboslang was gescheurd.
Allen dank!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum