Fiat Seicento: Motorkap Seicento wil niet open

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1100

Dit weekend wilde ik de ruitensproeiervloeistof bijvullen, dus vol goede moed trok ik aan de motorkap ontgrendelingshendel, links onder het stuur. Deze trok ik echter gelijk met kabel en al zo'n 20cm naar buiten... kabel waarschijnlijk afgebroken bij het ont/vergendelmechanisme. Helaas is de kap ook niet opengesprongen. De ontgrendelingskabel is dus afgebroken en de motorkap zit dicht. Wat nu? Hoe krijg ik de kap weer open? Hoe moet de kabel vervangen worden?

doekoe

Geplaatst door doekoe (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Seicento? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

kaleido 1 (1400) PRO, 11 jaar geleden

Probeer eens van onderaf of je bij de haak kunt komen , als de kap open is , wijst het vervangen zich vanzelf.
Iemand voorzichtig op de kap laten duwen , zodat de spanning van de grendel af gaat, als je hem open duwt.

doekoe (0), 9 jaar geleden

De garage heeft de motorkapkabel 'gemodificeerd', hij doet het dus weer.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Seicento of stel zelf een nieuwe vraag.