Fiat Marea: Koelvloeistof/Kachel ,ook waas op voorraam

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 16v

Een tijdje geleden een Fiat Marea gekocht ,en alle vloeistoffen nagekeken en bijgevuld ,zo ging er dus ook een liter koelvloeistof in ,dus bijgevuld en een lange rit van 300km gemaakt en de volgende dag weer gecheckt ,terwijl alles droog en schoon was ,en zag er uit als nieuw weer bijna een liter koelvloeistof bijgevuld die avond naar Amsterdam gereden en weer terug (100km) waren mijn ramen totaal beslagen terwijl het niet vochtig was of regende buiten! toen kwam ik er achter dat het onder mijn voorste automatten echt zeiknat was ,en het was zoet ,dus dat bleek koelvloeistof te zijn ........ garage heeft mijn kachelradiateur vervangen die bleek behoorlijk lek te zijn ,en nu het volgende probleem : mijn voorraam is licht beslagen ,beetje vettig door koelvloeistof je ziet de plekken dicht bij de ventilatierooster die op het voorraam gericht zijn ,maar na een paar uur rijden is het hele voorraam licht beslagen ,tis niet echt te zien ,alleen bij zon of bij koplampen van tegenliggers ,ik maak het raam regelmatig vetvrij en maak het goed schoon ,en de matten (en onder de matten) zijn ook droog gemaakt ,en ik heb een vochtvreter in de autogeplaatst .Maar het blijft licht beslaan ....
Misschien weet iemand of dit normaal is ,omdat er natuurlijk bijna 2liter koelvloeistof me interieur is gelopen ,of dat het in me ventilatieroosters zit ?????

alvast bedankt !!!! ( ps. lang verhaal maar probeer t zo goed mogelijk uit te leggen) :)

MareaBono

Geplaatst door MareaBono (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Marea? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

jan5047 (0) PRO, 11 jaar geleden

ja dat is gewoon de vloeistof die nog verdamt, water verdamt sneller dan koelvloeistof, dus zal het nog wel een poosje duren, leg een paar kranten onder de matten

MareaBono (0), 11 jaar geleden

Oke ! bedankt voor de snelle reactie !!

zwartepiet (65), 11 jaar geleden

kattebak korrels slorpen het vocht op en dan terug uitzuigen met stofzuiger
werkt supergoed

tommy550 (0), 11 jaar geleden

beste mareabono ;

jan heeft gelyk door te melden dat koelvlstof wat langer nodig heeft om te verdampen,
maar dat weet de garage ook,dus vind ik het een beetje slordig dat er,denk ik geen aandacht
aan de kachelbuizen zyn besteed om het overtollig koelvloeistof te reinigen.
tis n.l.niet prettig dat je daar nog steeds last van heb,n.b. je zult zien dat elke keer
als je de kachel aanzet de voorruit voor een gedeelte zal beslaan.
advies,, tydens ryden de zyramen op een kiertje zetten en dan is alles weer schoon.
je zult merken dat je nog enige tyd last zal hebben van die nare koelvloeistofdamp
grt tommy.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Marea of stel zelf een nieuwe vraag.