Fiat Punto: punto 75 EL Schokken in lage toeren en tot de 3de versnelling

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1200

Hallo Mensen,

Sinds eergisteren merkte ik een probleem bij mijn fiat punto, in lage toeren 2500 en minder gaat ie schokken/hobbelen in de eerste 2de en derde versnelling en meestal met snel optrekken/gas geven in de eerste of 2de versnelling. Lijkt of ie zich inhoudt, nu heb ik de computer geresset (accu los te koppelen) en nieuwe bougies erin gedaan. Maar het probleem blijft behouden.

Iemand tips of een idee wat het is ?

Met vriendelijke groet, Mario.

mario0313

Geplaatst door mario0313 (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Punto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

kaleido 1 (1590) PRO, 11 jaar geleden

Geen slechte bougiekabels ? het is nu donker , spuit ze eens in met water (plantenspuit) ook bij de bobine , als ze slecht zijn zie je nu mooi een vonk/je

mario0313 (0), 11 jaar geleden

Hallo Ferrie, ik heb er vandaag even naar gekeken en wat me opviel dat er drie bougie kabels mooi rond en droog waren van binnen. Maar de bougiekabel bij de oliepijl bleek vettig en niet rond te zijn en klikte ook niet vast, dus van de week ga ik een andere halen, bedankt voor de tip. !

kaleido 1 (1590) PRO, 11 jaar geleden

Oke , dan wachten we dat even af , en anders zoeken we verder.

mario0313 (0), 11 jaar geleden

Hoi,
Gisteren een nieuwe bougiekabel gehaald en hij doet het weer prima !
nu heb ik een volgend iets, maar daar maak even een nieuwe topic voor met foto zodat anderen het ook kunnen lezen.

Groet, Mario.

kaleido 1 (1590) PRO, 11 jaar geleden

Dat is dan mooi opgelost.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Punto of stel zelf een nieuwe vraag.